کد مطلب: 

178558

تحول پست کشور در برنامه‌ی ششم توسعه پست

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیرعامل شرکت پست، برنامه ششم توسعه پست را سند تحول بخش پست برشمرد و بر مشارکت تمامی بخش ها به منظور تدوین برنامه ای جامع و یکپارچه تاکید کرد.
تحول پست کشور در برنامه‌ی ششم توسعه پست

به گزارش سیتنا، نصیری با اشاره به تغییر رویکرد اتحادیه پستی جهانی و حرکت به سوی سه وجهی سازی خدمات افزود: با توجه به الزام موجود و سند چشم‌انداز بیست ساله و تثبیت و تقویت جایگاه پست برنامه ششم توسعه پست در حال تدوین است.

وی با اشاره به این که در تهیه این برنامه از توان و مشارکت بخش خصوصی و بخش‌های مختلف شبکه استفاده شده است اظهار داشت: پست با توجه به تغییرات دنیای امروز نیاز به تغییرات بزرگ دارد و این تغییر شامل همه بخش‌ها و زیربخش‌ها می‌شود که می تواند تاثیری به سزا در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور اعمال نماید از این رو محور اصلی برنامه ششم توسعه، تحول و تغییر پست تعریف شده است.

نصیری چشم انداز بخش پست را مولفه حیاتی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور برشمرد و عنوان کرد: این چشم انداز بر اساس چشم انداز اتحادیه پستی جهانی تدوین شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیرعامل ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی شورای برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتو کمیسیون تلفیق برنامه بخش ارتباطات وزارت و همچنین با بررسی برنامه های توسعه پیشین به ویژه برنامه چهارم و پنجم توسعه و شناسایی نقاط ضعف و کاستی های موجود در فرآیندها، ساختار تدوین این برنامه مشخص شده است.

نصیری مهم‌ترین هدف از تدوین برنامه ششم را تامین نیازهای تمامی ذینفعان شبکه برشمرد و بیان داشت: مشورت و نظرات ذی نفعان می تواند برای تدوین این مهم راهگشا بوده که در همین ارتباط با گروه‌های مختلف، نشست های مستمری را برگزار نموده که نقطه نظرات و پیشنهادات مفیدی در خلال این تعاملات ارایه شد که به منظور نیل به برنامه ای جامع و  کارا  مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی مشارکت و تعامل تمامی کارکنان را در تدوین برنامه ضروری خواند و گفت: بی تردید اخذ نظریه تمامی متخصصین توانمند ستادی و اجرایی در تدوین بهینه برنامه متناسب با ساز و کارهای موجود موثر واقع خواهد شد و کارشناسان برنامه ریزی را در این زمینه یاری خواهد نمود.

نصیری در همین ارتباط از همکاران خواست تا با مراجعه به پرتال دفتر برنامه، بودجه و توسعه زیرساخت، بخش "برنامه"، قسمت "برنامه ششم" ضمن مطالعه و بررسی مستندات برنامه ششم توسعه پست و آشنایی با کارگروه های تدوین برنامه و فعالیت های آنها نظرات و پیشنهاد های اصلاحی در خصوص گزارش های معرفی بخش پست، ساختار ، چشم انداز ، سیاست های کلان ، اهداف کلان ، احکام پیشنهادی برنامه ششم و جدول اهداف کمی را ارایه و با توجه به اسناد بالادستی ظرف مدت  48 ساعت به این دفتر ارسال نمایند .

وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت موثر تمامی بخش ها تدوین برنامه ششم توسعه پست روند مطلوبی را طی نماید.   

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-12 14:31

افزودن دیدگاه جدید