کد مطلب: 

178550

سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در پارک فناوری پردیس

رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی این پارک را نمونه‌ای نادر در ایران و در میان کشورهای منطقه عنوان کرد و گفت: دستیابی پارک فناوری پردیس به این جایگاه، نتیجه همکاری دولت و بخش خصوصی و مصداقی از همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت است.
سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در پارک فناوری پردیس

به گزارش سیتنا، مهدی‌صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، در تشریح ویژگی‌های فرآیندهای توسعه در این پارک، به تعاملات مثبت و درک متقابل ستاد پارک به‌عنوان بخش دولتی و شرکت‌های عضو به‌عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی اشاره کرد و آن را نمونه‌ای از مصادیق شعار امسال تحت عنوان «دولت و ملت همدلی و همزبانی» دانست.

صفاری‌نیا موفقیت پارک فناوری پردیس را در گرو تعامل و همزبانی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان مردم از یک طرف و مدیریت پارک به‌عنوان بخشی از دولت از طرف دیگر خواند و خاطرنشان کرد که اگر همدلی‌هایی از این نوع وجود نداشت، پارک فناوری پردیس به‌تنهایی نمی‌توانست موفقیت‌هایی که امروزه به آن‌ها دست یافته است، کسب کند.

وی توضیح داد: با بررسی نمونه‌های مشابه در کشورهای منطقه، می‌توان دید که اتفاقی که در پارک فناوری پردیس رخ‌داده کم نظیر بوده است. در جایی که ده سال پیش هنوز آباد نشده و بیابانی بیش نبود، زیرساخت‌های آن کامل نبود و دولت سرمایه‌گذاری خاصی در آن نداشت، بخش خصوصی با اعتماد به دولت به‌صورت فعال وارد فرآیند سرمایه‌گذاری شد. آن هم سرمایه‌گذاری در حوزه فنی و فناوری و نه تجاری.

صفاری‌نیا این اتفاق را نادر دانست و گفت: این موضوع ارزشمند، نمونه برجسته و کم‌یاب در کشور است. به‌خصوص این واقعیت که شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک، ما را در کنار خود و نه حاکم بر خود ببینند، بدون توجه به اصل همدلی و هم‌زبانی و شعار امسال، تحت عنوان «دولت و ملت همدلی و همزبانی» توجیه‌پذیر نیست.

وی افزود: تعاملات ما با شرکت‌های عضو از جمله جلسات، نشست‌ها، همایش و سایر ارتباطات، ابزاری بوده‌اند تا بتوانیم تصویری واقعی از مشکلات شرکت‌ها داشته باشیم و بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم تا فناوری‌های خود را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی ضمن اشاره به اقدام موثر پارک در جلب سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی، بیان کرد: این رقم از سرمایه‌گذاری در شرایطی محقق شده است که میزان سرمایه‌گذاری دولتی در پارک فناوری پردیس کمتر از یک‌دهم این مقدار بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-12 09:34

افزودن دیدگاه جدید