کد مطلب: 

178542
عضو هیات علمی دانشکده‌ی پست و مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا:

شرکت مخابرات ایران گنجی است که باید با مدیریت صحیح علمی شکوفا شود

عضو هیات علمی دانشکده‌ی علمی - کاربردی پست و مخابرات، گفت: شرکت مخابرات ایران دارای مزایا و قابلیت‌های بالقوه‌ی درآمدزایی است و این گنج را می‌توان با مدیریت بهینه، بهبود عملکرد و مدیریت علمی شکوفا کرد و در نهایت مسایلی که هم اکنون گریبانگیر این شرکت‌ مخصوصا در بخش تلفن ثابت است را برطرف کرد.
شرکت مخابرات ایران گنجی است که باید با مدیریت صحیح علمی شکوفا شود

مهندس "صمد صمدیانی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون وضعیت فعلی شرکت مخابرات ایران و راهکار برون رفت از مشکلات فعلی، گفت: شرکت مخابرات ایران از لحاظ ساختاری دارای دو شرکت ارتباطات سیار و شرکت‌های مخابرات استانی است که هر یک از آن‌ها مزایا و قابلیت‌های بالقوه‌ی درآمدزایی دارند و این گنج را می‌توان با مدیریت بهینه، بهبود عملکرد و مدیریت علمی شکوفا کرد و مسایلی که هم اکنون گریبانگیر شرکت‌های مخابراتی استانی است را برطرف نمود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه باید دید شبکه‌ی مخابرات استانی کشور که متولی ارتباطات ثابت است با چه تعداد نیرو اداره می‌شود؛ چراکه یکی از دلایل مشکلات عمده‌ی بخش تلفن ثابت در کشور تورم نیروی انسانی در این بخش است، که باید مدیریت مخابرات این مساله را حل کند. همچنین باید دید در این شرکت‌ها چه قابلیت‌هایی در ارائه‌ی سرویس وجود دارد که هم اکنون فعال نمی‌باشد.

مجری پروژه‌ی صنعتی سازی سیستم CWDM در کشور در ادامه افزود: بحث دیگر در مورد درآمدزایی سرویس‌هایی است که این شبکه می‌تواند به مشترکین و اپراتورها ارائه دهد. به عنوان مثال در بخش اپراتورهای تلفن همراه، شرکت‌های مخابراتی استانی می‌توانند زیرساخت انتقال را در درون استان‌ها  اجاره دهند که با وجود اپراتورهای فعلی تلفن همراه و در آینده‌ی نزدیک با راه‌اندازی اپراتور چهارم، منبع درآمد مطمئنی برای شرکت‌های مخابرات استانی ایجاد می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده‌ی علمی - کاربردی پست و مخابرات،  تاکید کرد: در بخش ارائه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده نیز فعالیت‌ها قابل توجه نیست. به عنوان مثال شبکه‌ی IN در شرکت مخابرات استان تهران سال‌هاست که راه افتاده است، ولیکن به دلیل عدم بازاریابی مناسب، عملا هیچ استفاده‌ی ملموسی از آن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: می‌توان با شکوفا کردن سرویس های ارزش افزوده و همچنین سرویس دیتا به درآمدزایی پرداخت؛ چرا که سرویس voice  با توجه به وجود ارتباطات سیار دیگر درآمدزایی قبلی را نخواهد داشت.

مهندس صمدیانی در بخشی دیگر از گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، خاطرنشان کرد: الزاما افزایش تعرفه راهکار حل مشکل نیست، بلکه اندکی بهبود عملکرد و روش‌های نوین بازاریابی می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات مالی شرکت‌های مخابرات استانی را حل کند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل دیگری که باید به آن توجه داشت استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های نوین فناوری‌های جدید است که بتوان با استفاده از آنها هزینه‌ی توسعه‌ی شبکه و ایجاد ظرفیت را کاهش داد. به عنوان مثال یکی از تکنیک‌هایی که در سطح جهان مطرح است استفاده از تک کر فیبرنوری به جای دو کر فیبرنوری برای ارسال و دریافت سیگنال‌های مخابرات نوری است که باعث می‌شود تا حدود 50 درصد از ظرفیت فیبرنوری موجود اشغال شده آزاد گردد و هزینه‌ی توسعه‌ی فیبرنوری که بخش عظیمی از هزینه‌های شرکت‌های مخابرات استانی را تشکیل می‌دهد کاهش یابد.

صمدیانی خاطرنشان کرد: در نهایت با استفاده از فنآوری‌های نوین دیگری می‌توان هزینه‌های توسعه‌ی شبکه‌های مخابراتی را کاهش داد و بخشی از مشکلات شرکت‌های مخابرات استانی را برطرف کرد.

گفت و گو از مونا ارشادی فر

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-12 00:53

افزودن دیدگاه جدید