کد مطلب: 

178468
دکتر ابوالحسن فیروزآبادی در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی ICT:

تعامل معقول میان دغدغه‌های فرهنگی و تربیتی با فناوری‌های جدید ضروری است

اولین نشست شورای برنامه‌ریزی ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور نمایندگان مختلف بخش‌های اجرایی کشور در محل وزارت ارتباطات برگزار شد و نمایندگان بخش‌های مختلف به ارائه‌ی دیدگاه‌ پرداختند.
تعامل معقول میان دغدغه‌های فرهنگی و تربیتی با فناوری‌های جدید ضروری است

به گزارش خبرنگار سیتنا، در این نشست و پس از سخنان مهندس جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صنعت و ICT شدیدا به هم نزدیک هستند، گفت: نیازمند تعامل معقول و مناسب میان دغدغه‌های فرهنگی و تربیتی با فناوری‌های جدید هستیم و کم کاری و گسستگی در این زمینه مردم را نگران خواهد کرد.

مرتضی موسویان، نماینده وزارت ارشاد و رئیس مرکز رسانه های دیجیتال نیز پیشنهاد کرد: کمیته خدمات ICT به کمیته محتوا تغییر نام پیدا کند و با محوریت وزارت ارشاد اداره شود.

در ادامه، مهندس نادمی، معاون دفتر امور زیر بنایی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، گفت: نسخه آخر تدوین برنام ششم تنظیم شده و اشاره به 15 سند بالادستی دارد که به موضوع علم و فناوری توجه بیشتری کرده است.

وی ادامه داد: به غیر از شورای برنامه‌ریزی ICT، وزیر ارتباطات در سه شورای دیگر شورای آموزشی پژوهشی و فناوری خدمات مالی و بازرگانی عضو هستند.

او تصریح کرد: در بخش صنعت اگر در این نشست‌ها پیشنهادی وجود داشته باشد این امکان وجود دارد که به عنوان عضو سایر دستگاه‌های اجرایی حسب مورد، این نیازها مطرح شود. همچنین شورای تلفیق هم  راه‌حل دیگری برای بیان پیشنهادهاست.

در ادامه‌ی این نشست، سیروس علیدوستی، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات و نماینده وزارت علوم بر توجه به محتوای علمی، پژوهشی و فناوری در کنار محتوای عمومی تاکید کرد و گفت: لازم است در تدوین برنامه ششم هم وجه کاربردی و هم پشتیبانی برای ICT در کشور لحاظ شود.

وی بر اهمیت قانون کپی‌رایت و ساماندهی حقوقی برای توسعه هرگونه محتوا و نرم‌افزارهای کاربردی تاکید کرد و افزود: سیاست‌های اطلاعاتی، آزادی دسترسی به اطلاعات، مالکیت پایان‌نامه‌های دانشجویی موضوعاتی است که در مورد آنها ابهام‌هایی وجود دارد و چون مالکیتش مشخص نیست دسترسی به آنها نیز امکانپذیر نخواهد بود.

به گزارش سیتنا، مهدی اخوان بهابادی، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین ‎ با بیان اینکه از نظر قانونی تاکنون ردیف بودجه مستقلی برای صنعت ICT در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: شرایط کنونی فرصت مناسبی است برای تهیه پیش‌‌نویس قانونی صنعت ICT، زیرا تا زمانیکه اقتصاد ارتباطات و فناوری اطلاعات متمرکز نشود به نتیجه نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: در زمینه سرعت اینترنت هنوز احساس رضایت مردم حاصل نشده و اگر مشکل سرعت  اینترنت حل شود، بخش خصوصی سیل محتوا و انواع خدمات را ارائه خواهد کرد.

محسن بهرامی، رئیس سازمان فضایی کشور نیز تصریح کرد: سیاستگذاری و نظارت در صنعت ارتباطات بسیار کم است و پیشنهاد می شود شورای راهبری در حوزه صنعت زیر نظر وزارت ارتباطات تشکیل شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-08 14:09

افزودن دیدگاه جدید