کد مطلب: 

178449

مشارکت اعضای فرهنگستان علوم در صندوق موقوفات جایزه مصطفی (ص)

اعضای گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم ایران همزمان با شروع پذیره نویسی صندوق موقوفات و سرمایه‌گذاری جایزه مصطفی (ص) باخرید سهام این صندوق در این امر خیر پیش‌قدم شدند.
مشارکت اعضای فرهنگستان علوم در صندوق موقوفات جایزه مصطفی (ص)

به گزارش سیتنا، دکتر محمدرضا عارف رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای همگانی این گروه در محل فرهنگستان علوم گفت: تا کنون 27 نفر از اعضای پیوسته، وابسته و مدعو گروه علوم مهندسی و شورای اتاق فکر مهندسان برجسته فرهنگستان علوم با مشارکت در صندوق موقوفات و سرمایه‌گذاری جایزه مصطفی (ص) در جمع واقفین علمی کشور قرار گرفتند تا به نوبه خود نقشی در پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام ایفا کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) تصریح کرد: از ابتدای شکل‌گیری جایزه مصطفی (ص) بحث تأمین مالی آن و اتکای این جایزه به منابع مالی مستمر و باثبات غیردولتی مطرح بود و در نهایت ضمن پیشنهاد راهکارهای مختلف، راه¬کار ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری با مشارکت نخبگان، دانشمندان و علمای جهان اسلام در جهت حمایت مالی و اجتماعی از این جایزه بزرگ به تصویب شورای سیاست‌گذاری جایزه رسید.

وی، صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمادهای وقف علمی در کشور عنوان کردند و افزودند: این صندوق، رفاه، امنیت و سلامت بشریت را با به خدمت گرفتن علم و فناوری در جامعه افزایش می‌دهد و با شعار هر مسلمان یک سهم برای توسعه فناوری در جهان اسلام با بهره‌گیری از منابع مالی عموم جامعه و با جذب حمایت‌های واقفان و خیّران در جهت توسعه علم و فناوری در جهان اسلام گام‌هایی مؤثر برمی¬دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعضای مشارکت‌کننده از گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم را در این صندوق شامل؛ آقایان دکتر محمدرضا عارف، دکتر حسن ظهور، دکتر سعید سهراب پور، دکتر محمود یعقوبی، دکتر پرویز جبه دار مارالانی، دکتر هادی ندیمی، دکتر محمدحسین حلیمی، دکتر محمدرضا اسلامی، دکتر پرویز دوامی، دکتر مهدی بهادری نژاد، دکتر علی کاوه، دکتر جواد صالحی، دکتر جعفرتوفیقی، دکتر علی حائریان اردکانی، دکتر مهدی سهرابی، دکتر علی اکبر رمضانیان پور، دکتر محمدحسن پنجه شاهی، دکتر ایرج گودرزنیا، دکتر مصطفی سهراب پور، دکتر سیدمحمد بلورچیان، دکتر حسین معماریان، مهندس محمدحسن پیوندی، دکتر علی غفاری، دکتر محمدصالح اولیا، دکتر منوچهر وثوقی، دکتر سیدعباس شجاع الساداتی، دکتر محمد کاظم مروج فرشی و دکتر مهرداد عابدی عنوان کردند.

این عضو شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) با اشاره به نحوه شکل‌گیری این جایزه بزرگ علمی ادامه داد: با هدف هدایت و پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام و ارتقای جایگاه کشورهای اسلامی در حوزه علم و فناوری و تشویق دانشمندان جهان اسلام، جایزه مصطفی (ص) در سال 91 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

عارف افزود: در دوسال گذشته تلاش های چشم گیری از سوی دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) صورت گرفت و آمادگی‌های لازم برای برگزاری این جایزه عالی علم و فناوری در هفته وحدت سال جاری وهمزمان با میلاد نبی مکرم اسلام (ص) در تهران فراهم شده است.

وی در پایان به تعویق افتادن یک ساله اعطای این جایزه را نشان¬دهنده کیفیت بسیار بالای اعطای جایزه مصطفی (ص) ارزیابی و اظهار کرد: قرار بود نخستین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) در هفته وحدت سال گذشته برگزار شود که به دلیل وسواس زیاد برگزارکنندگان این جایزه در کیفیت برگزاری دوره نخست و انتخاب برگزیدگان جایزه با مقبولیت کافی در جهان اسلام، مراسم اعطای جایزه یکسال به تعویق افتاد که این اتفاق بسیار خوبی است.

براساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیت دبیرخانه دائمی جایزه و فرآیندهای اجرایی را برعهده دارد. دکتر سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه و عضو شورا است.

شایان ذکر است در جلسه شورای همگانی گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم، مهندس مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) گزارشی از نحوه شکل‌گیری و فعالیت های صورت گرفته در جایزه مصطفی (ص) و صندوق موقوفات و سرمایه‌گذاری جایزه مصطفی (ص) را بیان کردند. در ادامه جلسه نیز با ارائه نقطه نظرات اعضای این گروه، فرم پذیره‌نویسی این صندوق توسط اعضا تکمیل شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-07 17:21

افزودن دیدگاه جدید