کد مطلب: 

178448

بودجه 4 میلیون دلاری بخش خصوصی برای ساخت هوش مصنوعی

شرکت اِی‌جی‌آی اینوویشنز با اختصاص بودجه 4 میلیون دلاری قصد ساختن هوش مصنوعی با توانایی یادگیری همانند انسان را دارد. این ابرکامپیوتر از مکانیسمی مشابه مغز انسان برای یادگیری استفاده می‌کند.
بودجه 4 میلیون دلاری بخش خصوصی برای ساخت هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری - بخش " انبیک " -شرکت اِی‌جی‌آی اینوویشنز (AGI Innovations) اعلام کرد 4 میلیون دلار روی تحقیق و توسعه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این شرکت به دنبال توسعه سیستم‌هایی است که بتوانند همانند انسان فکر کرده و توانایی‌های شناختی نظیر یادگیری، منطق و حل مسئله را داشته باشند. اِی‌جی‌آی اینوویشنز در سال 2014 تاسیس شده است.

پیتر واس از بنیان‌گذاران این شرکت می‌گوید: « تجاری‌سازی فناوری هوش مصنوعی درست بودن راهبرد اِی‌جی‌آی اینوویشنز را تایید می‌کند. اِی‌جی‌آی اینوویشنز قصد دارد سکان هدایت این حوزه را از تولید هوش مصنوعی عمومی به سوی تولید هوش مصنوعی برای مصارف خاص تغییر دهد. چندی قبل تحقیقات ما در حوزه هوش مصنوعی متوقف شد. خوشبختانه این سرمایه‌گذاری جدید می‌تواند تحقیقات دراز مدت در این حوزه را تضمین کند. در طول سال گذشته ما یک تیم تحقیقاتی ده نفره از برنامه‌نویسان و روان‌شناسان ایجاد کردیم. در حال حاضر به دنبال تکمیل آن هستیم.»

اِی‌جی‌آی اینوویشنز در حال حاضر درگیر یک پروژه معماری شناختی است که تجربیات و دستاوردهای پیشین خود را برای ساخت نسل جدیدی از ماشین متفکر به کار گیرد.

کامپیوترهای فعلی نمی‌توانند درک صحیحی از نیاز انسان داشته باشند بنابراین لازم است آنها را به گونه توسعه داد که قادر به تفکر و تصمیم‌گیری باشند. راهبرد جدیدی که شرکت اِی‌جی‌آی اینوویشنز پیش گرفته می‌تواند محدودیت‌های موجود در این مسیر را کنار زده و فصل جدیدی در ساخت ابرکامپیوترها ایجاد کند.

هوش مصنوعی جدیدی که شرکت اِی‌جی‌آی اینوویشنز در حال ساخت آن است، قادر به یادگیری است. این کامپیوتر می‌تواند مهارت‌های مختلفی را یاد گرفته و همانند انسان محدوده وسیعی از دانش را بیاموزد. این سیستم جدید نیاز به برنامه‌نویسی ندارد و از مکانیسم یادگیری شبیه به انسان استفاده می‌کند. این کامپیوتر با تمرین و ممارست می‌تواند کاری را یاد بگیرد. این سیستم جدید می‌تواند مهارت‌های لازم برای یک شغل را فرا گرفته و به عنوان دستیار برای برنامه‌ریزی، اولویت‌گذاری و انجام کسب و کاری آموزش ببیند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-07 17:19

افزودن دیدگاه جدید