کد مطلب: 

178437

امتحان آیین‌نامه رانندگی از سال ۹۵ الکترونیکی می‌شود‌

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: امتحان گواهینامه از سال ۹۵ به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.
امتحان آیین‌نامه رانندگی از سال ۹۵ الکترونیکی می‌شود‌

به گزارش سیتنا، سرهنگ حمیدرضا گرایلی، اظهار داشت: از سال 95 امتحان آیین‌نامه رانندگی برای دریافت گواهینامه به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود، به این ترتیب واضح است که افراد بی‌سواد نمی‌توانند در این امتحان شرکت کنند و در نتیجه نمی‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند.

وی تصریح کرد: با این حال قانون موجود برای افراد بالای 30 سال بی‌سواد امتحان آیین‌نامه را به صورت شفاهی برگزار می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با اشاره به قانون برای افراد زیر 30 سال بی‌سواد تأکید کرد: در قانون به صراحت ذکر شده که این افراد نمی‌توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

گرایلی در ارتباط با دلیل شکل‌گیری این قانون بیان کرد: سابقه شکل گیری نهضت سوادآوزی در ایران برای افرادی است که هم‌اکنون باید زیر 30 سال داشته باشند و از آن‌جایی که عزمی جدی برای مبارزه با بی‌سوادی در دولت وجود دارد، آن‌ها را از گرفتن گواهینامه منع کرده‌اند.

وی با اشاره به تأثیر سواد در تمام رفتارهای اجتماعی خاطرنشان کرد: رانندگان بی‌سواد جرائم رانندگی بیشتری نسبت به افراد با سواد انجام می‌دهند که دلیل اکثر آن‌ها نبود توانایی خواندن و نوشتن و تشخیص هشدارهایی است که در شهر نصب می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی افزود: انضباط اجتماعی بیشتر، جرائم رانندگی کمتر، رفتار صحیح رانندگی، استفاده به موقع از علائم و قوانین و دیگر مواردی از این دست از جمله مواردی هستند که در رانندگان باسواد بیشتر دیده می‌شود.

گرایلی تصریح کرد: با ورود به عصر ارتباطات و لزوم به الکترونیکی شدن فعالیت‌های راهنمایی و رانندگی بیشتر فعالیت‌ها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود بنابراین راننده باید حتما از سواد حداقلی برخوردار باشد تا بتواند در راه‌ها تردد کند.

وی افزود: درنظر گرفتن قانون هم برای افراد زیر 20 سال که امکانات سوادآموزی را داشته و یا کامپیوتری‌شدن امتحانات آیین‌نامه رانندگی نیز در همین راستا انجام گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-07 01:33

افزودن دیدگاه جدید