کد مطلب: 

178418

چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار می شود

کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را دی ماه 94 برگزار می کند.
چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار می شود

به گزارش سیتنا، مسئول کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری سه دوره مداوم همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات طی 3 سال گذشته، چهارمین دوره این همایش، دی ماه 94 برگزار خواهد شد.
آذرکار با اشاره به فعالیت های دبیرخانه چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، افزود: پس از برگزاری سومین همایش در دی ماه 93، فعالیت‌های مربوط به برگزاری چهارمین  دوره همایش از بهمن ماه سال گذشته با شکل‌‌گیری کمیته راهبردی آغاز شد.
او درخصوص موضوع برگزاری چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات گفت: پس از تعیین ترکیب اولیه کمیته علمی در اردیبهشت ماه جاری، عنوان  «سازوکارهای سنجش، پایش و کنترل در حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات» به عنوان موضوع همایش چهارم انتخاب شد.
مسئول کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات با اشاره به برخی محورهای برگزاری این همایش ادامه داد:  تبیین مفاهیم و سازکارهای سنجش، پایش و کنترل راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، طراحی شاخص‏ها و ارزیابی تاثیرات در این حوزه و معرفی چارچوب ها، به روش ها و استانداردهای راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات از جمله محورهای این دوره از همایش محسوب می شوند.
آذرکار موضوع "ارائه تجارب موفق در موضوع همایش" را از دیگر محورها خواند و افزود:  علاوه بر تشریح و تبیین مفاهیم سنجش، پایش و کنترل در حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، قصد داریم در این همایش، تجارب موفق و آسیب شناسی تجارب ناموفق سازمان ها و نهادهای مختلف در بخش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را ارائه کنیم.
او به موضوع ارائه" الگوهای بین المللی در زمینه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات" در این همایش اشاره کرد و گفت: درکنار معرفی چالش ها، الزامات و عوامل کلیدی موفق در طراحی شاخص ها و سازوکارهای سنجش، پایش و کنترل، تلا ش براین است که الگوهای بین المللی و تجارب سایر کشورها هم مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس  دبیرخانه چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، موضوع  "بررسی مشکلات مشاوران فاوا در طراحی و اجرای پروژه های سنجش، پایش و کنترل" را از دیگر محورهای این همایش خواند و تاکید کرد: مخاطبین این سلسله همایش‌ها، اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل نهادهای حاکمیتی حوزه فناوری اطلاعات در کشور، مدیران ارشد سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی، متخصصین و دانشجویان حوزه فناوری اطلاعات هستند.
آذرکار درخصوص وب سایت این همایش گفت: اطلاعات مربوط به سوابق همایش طی سه سال گذشته ، در وبگاه آن به نشانی www.itcg.ir قابل دسترسی است و زمان ثبت نام در چهارمین دوره همایش اعلام خواهد شد.
اولین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات که زمستان 91 از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برگزار شد، بیشتر به تشریح مفاهیم راهبری سازمانی فناوری اطلاعات به عنوان یکی از الزامات رشد و بهره‌وری درسازمان‌ها پرداخت.
رویکرد دومین همایش، "ارتقاء ظرفیت کارفرمایی در تعریف و اجرا پروژه‏ها و خدمات فناوری اطلاعات" بود.
در سومین دوره این همایش رویکرد ممیزی فناوری اطلاعات مدنظر قرار گرفت و تجارب متعدد مدیریتی داخلی و بین المللی در این حوزه تشریح و بررسی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-06 12:25

افزودن دیدگاه جدید