کد مطلب: 

178411
با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد؛

تجاری‌سازی 27 شرکت نوپا در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس معاونت علمی، از آغاز فعالیت 27 شرکت انتخابی نوپا در این مرکز رشد خبر داد و اعلام کرد: با حمایت‌های مشاوره ای و امکانات این مرکز، این شرکت‌ها می‌توانند در عرصه تجاری‌سازی دستاوردهای خود موفق باشند.
تجاری‌سازی 27 شرکت نوپا در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

به گزارش خبرنگار سیتنا، سیدعلی هزاوه، مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس معاونت علمی، در تشریح و معرفی واحدهای فناور جدید عضو این مرکز عنوان کرد: با اتمام ساختمان جدید مرکز رشد، ظرفیت جدیدی برای عضویت شرکت‌های نوپا در این مرکز ایجاد شد و به این اساس فراخوان دریافت طرح‌های جدید از دی‌ماه سال 93 آغاز شد. پس از پایان زمان فراخوان، بیش از 70 طرح در حوزه‌های تخصصی مختلف ازجمله مکانیک پیشرفته، برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، تولید دیجیتال، مواد پیشرفته و غیره دریافت شد.
وی افزود: این طرح‌ها در چند مرحله ارزیابی شده و برای آنها جلسات جداگانه‌ای با حضور داوران متخصص برگزار و به صاحبان طرح‌ها فرصت ارائه و معرفی طرحشان داده شد.

هزاوه تاکید کرد: داورانی برای جلسات مصاحبه انتخاب شدند که ضمن داشتن تخصص لازم، تجربه کارآفرینی هم داشته باشند. درواقع داوری که یک طرح و تیم مربوط به آن را ارزیابی می‌کند باید خود داستان‌های مختلف کارآفرینی را لمس کرده باشد.

وی ادامه داد: در جلسات ارزیابی برگزار شده، هریک از طرح‌ها از منظر فنی، تخصصی، مالی و بازار و همچنین مهارت‌های کارآفرینی صاحبان طرح بررسی شده و درنهایت از میان آنها 20 طرح به تأیید نهایی رسیده و به عضویت مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس درآمدند.

عضویت 7 شرکت از خروجی‌های مرکز شتابدهی نوآوری در مرکز رشد
هزاوه، روش دیگر عضویت در این مرکز رشد را مرکز شتابدهی و نوآوری عنوان کرد و افزود: مرکز شتابدهی و نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از طریق پارک فناوری پردیس از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از برنامه‌های این مرکز کمک به راه‌اندازی شتاب‌ دهنده‌های فناوری و نوآوری است که این شتاب‌دهنده‌ها در دوره‌های 6 تا 9 ماهه به تیم‌های صاحب طرح‌های فناور کمک کرده و مشاوره و آموزش‌های لازم را به آن‌ها می‌دهندتا فرآیند رشد و تجاری‌سازی این شرکت‌ها را تسریع بخشند.

وی توضیح داد: چرخه اول اولین شتاب‌دهنده این مرکزاز مهرماه سال 93 آغاز شد و فروردین امسال پایان گرفت. مطابق با برنامه اولیه، تعداد 10 شرکتنوپااز چرخه اول خارج شدند. خروجی‌های مرکز شتابدهی و نوآوری امکان عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس را دارا هستند، چرا که این شرکت‌ها مراحل ارزیابی را پیش از این گذرانده و مدت زمان شش ماه مراحل مشاوره‌ای و آموزشی را پشت سر گذاشته‌اند، لذا شناخت خوبی نسبت به آن‌ها وجود دارد.

هزاوه بیان کرد: از میان شرکت‌های خروجی چرخه اول تعداد 7 شرکت که امکان حضور در پارک فناوری پردیس را داشتند، به عضویت مرکز رشد درآمده‌اند که به همراه 20 شرکت انتخابی فراخوان، در مجموعه 27 شرکت فعالیت خود را در مرکز رشد فناوری نخبگان آغاز کردند.

وی در خصوص مرکز شتابدهی نوآوری اظهار کرد که چرخه دوم این شتاب‌ دهنده نیز با حضور 20 تیم جدید فعالیت خود را آغاز کرده است.

حضور مشاوران و آموزش؛ مهم‌ترین مزیت شرکت‌ها در مرکز رشد
هزاوه در ادامه خاطر نشان کرد که این شرکت‌ها در واحدهایی که در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس در اختیارشان قرار می‌گیرد مستقر شده و بر تجاری سازی طرح خود متمرکز می‌شوند.

هزاوه خدمات ارائه شده در این مرکز رشد را محدود به مکان، تجهیزات و زیرساختی که برای شرکت‌ها قرار داده‌شده است ندانست و بیان کرد: نکته مهم حضور در این مرکز، مشاوره‌ها و آموزش‌هایی است که از طریق مرکز به این طرح‌ها ارائه می‌شود.

وی توضیح داد: در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های بزرگ و موفقی وجود دارد که در سال‌های گذشته در مرحله شرکت‌های نوپا قرار داشته‌اند و علی‌رغم شکست‌های متعدد، فرایند تجاری‌سازی را با موفقیت طی کرده‌اند. در درون شرکت‌های بزرگ حاضر در این پارک، مدیرانی با دانش و تجریه بسیار ارزشمند وجود دارند که ما سعی داریم کمک کنیم ارتباط بین شرکت‌های نوپا با شرکت‌های بزرگ‌تر برقرارشده و این تجربه منتقل شود.

به گفته هزاوه، این مربی‌گری‌ها و آموزش‌هایی که به شرکت‌های عضو مرکز رشد ارائه می‌شود، اهمیتش بسیار بالاتر از دفاتری است که اینجا وجود دارد. همچنین در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، مرکزی با عنوان «مرکز خدمات تخصصی فناوری» وجود دارد که از طریق آن، خدمات تخصصی مختلفی به شرکت‌های عضو پارک و مرکز رشد ارائه می‌شود.

ارتباطات داخلی و بین‌المللی، فرصت حضور شرکت‌ها در مرکز رشد
وی افزود: از طرف دیگر به دلیل ارتباطات خوب داخلی و بین‌المللی پارک فناوری پردیس معاونت علمی، برای شرکت‌های عضو مرکز رشد این پارک فرصت‌های ارزشمندی برای ارتباط سازی با ذی‌نفعان و توسعه کسب و کارشان به‌وجود می‌آید که در فرایند تجاری‌سازی آنها بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-06 00:24

افزودن دیدگاه جدید