کد مطلب: 

178409
رئیس پلیس فتای استان کرمان، خبر داد:

ثبت رکورد 102 درصدی کشف جرایم اینترنتی در سه ماهه اول امسال/ 90 درصد مجرمان بین 18 تا 10 سال

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: پلیس فتا در سه ماهه اول امسال با به کارگیری روش های نوین توانست رکورد 102 درصدی کشف جرایم را به ثبت برساند.
ثبت رکورد 102 درصدی کشف جرایم اینترنتی در سه ماهه اول امسال/ 90 درصد مجرمان بین 18 تا 10 سال

به گزارش خبرنگار سیتنا، سرهنگ کامبیز اسماعیلی آسیب ها و تهدید های فضای مجازی را بایسته کنکاش های فراوان دانست و گفت ، اگر چه فضای مجازی در بسیاری از موارد فرصتی بزرگ تلقی می شود با این حال باید با اطلاع رسانی و ارائه آموزش های صحیح بر پیشگیری از آسیب های این حوزه تمرکز داشت.

کاهش آمار وقوع و کشف 102 درصدی جرایم
سرهنگ اسماعیلی اطلاع رسانی دقیق را یکی از اصلی ترین دلایل کاهش آمار وقوع جرایم فضای مجازی در سه ماهه اول امسال قلمداذ کرد و افزود: مدارس، دانشگاه ها، مساجد و محله ها، جامعه هدف ما هستند و ما برای کاهش بیشتر وقوع جرایم آگاه سازی افراد در این اجتماعات را باید در دستور کار قرار دهیم.

رئیس پلیس فتا استان آمار کشف جرایم فضای مجازی در سال گذشته و سه ماهه اول امسال را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت: در سال گذشته 87.5 درصد جرایم توسط پلیس فتا کشف شدند اما در این مدت سه ماهه پلیس با به کارگیری روش های نوین توانست رکورد 102 درصدی کشف جرایم را به ثبت برساند.

5 مرکز جدید در استان دایر می شود
سرهنگ اسماعیلی با اعلام این خبر که مرکز پلیس فتا به زودی در 5 شهرستان دیگر استان کرمان نیز دایر خواهد شد، اضافه کرد: شهرستان های بم، سیرجان، کرمان، جیرفت، کهنوج و رفسنجان دارای مراکز پلیس فتا هستند و افرادی که در این شهرستان ها طعمه جرایم اینترنتی شده اند می توانند با مراجعه به این مراکز شکایت خود را پیگیری کنند.

وی به دیگر راه های ثبت شکایت جرایم مرتبط با فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: مراجعه به نزدیک ترین یگان انتظامی، حضور در دادسرا و مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از دیگر راه های ثبت شکایت و ارجاع آن به پلیس فتا است.

باید اهمیت پلیس فتا بیشتر درک شود
سرهنگ اسماعیلی در ادامه اهمیت پلیس فتا را مورد تاکید قرار داد و گفت: پلیس فتا این آمادگی را دارد تا در تعاملی سازنده با دیگر پلیس های تخصصی آن ها را در کشف جرایم کمک کند.

وی با اشاره به سوابق درخشان این پلیس در کشف جرایم پیچیده، افزود: 4 سال از راه اندازی پلیس فتا گذشته است و امروز توجیه نبودن و بی اطلاعی مجرمان فضای مجازی از جرم خود دیگر توجیهی ندارد.

90 درصد مجرمان بین 18 تا 10 سال
رئیس پلیس فتا استان جرایم مرتبط با سواستفاده مالی را با 52 درصد، شایع ترین نوع جرایم فضای مجازی در استان خواند و بیان داشت:40 درصد مجرمان در محدوده سنی 18 تا 25 و 50 درصد 26 تا 30 سال و 8 درصد زیر 17 سال سن داشته اند.

وی به کوچ مجرمان فضای مجازی از چت روم ها به سمت شبکه های اجتماعی مبنی بر تلفن همراه اشاره کرد و گفت: 16 درصد جرایم ما در این شبکه ها اتفاق می افتد که لزوم توجه بیشتر به امر آموزش و فرهنگ سازی را برجسته می کند.

سایت قانونی با عنوان همسریابی وجود ندارد
سرهنگ اسماعیلی با انتقاد از کم کاری برخی از نهاد های فرهنگی و اجتماعی در بحث پیشگیری از آسیب های شبکه های اجتماعی، به مبحث سایت های همسریابی نیز اشاره کرد و افزود: هیچ سایت همسریابی با مجوز رسمی در کشور وجود ندارد و افراد باید مراقب باشند که طعمه این دست سایت ها قرار نگیرند.

وی پرونده های متعددی را در این رابطه تشریح کرد و گفت: کلاهبرداری های مالی، سواستفاده جنسی و هتک حیثیت افراد از تبعات احتمالی حضور در چنین سایت هایی است.

همه ما نیازمند مراقبت هستیم
رئیس پلیس فتا استان در ادامه بیان داشت: زن و مرد باید در محیط خانه با در اختیار گذاشتن تلفن های همراه خود، خودمراقبتی را افزایش دهند و باعث دوام زندگی خویش شوند.

وی در پایان همراهی و نظارت خانواده بر عملکرد کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این قشر به دلیل شرایط سنی و احساسی نیازمند مراقبت بیشتری هستند و ما این توقع را داریم که والدین با حساسیت بیشتری فرزندان خود را همراهی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-06 00:13

افزودن دیدگاه جدید