کد مطلب: 

178394
معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات، اعلام کرد:

دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه خدمات الکترونیکی در استان کردستان

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان، دبیر کمیته فناوری اطلاعات مجلس، مدیرکل ICT و سرمایه گذاران بخش خصوصی این استان، گفت: امیدواریم با توسعه متوازن زیرساخت‌ها و خدمات، شاخص‌های توسعه استان کردستان ارتقاء یابد.
دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه خدمات الکترونیکی در استان کردستان

به گزارش سیتنا، در این دیدار دکتر براری گفت: در سال گذشته در خصوص توسعه زیرساخت‌های استان کردستان اقدامات خوبی انجام شده، اما در سال جاری علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها در زمینه توسعه اشتغال، تولید محتوا، توسعه خدمات الکترونیکی استانی، برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های فوق نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان هستیم، ادامه داد: امید است به توسعه همزمان زیرساختها و محتوا شاخص های توسعه ای استان ارتقاء یابد.

معاون امور استان های وزارت به اقدامات انجام شده در بخش ICT استان اشاره کرد و گفت: در بخش زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی، افزایش 2.2 برابری زیرساخت‌های پهنای باند اینترنت و اینترانت، افزایش 1.8 برابری مشترکان پرسرعت، نوسازی، ارتقاء و افزایش شبکه تلفن همراه و ارائه خدمات نوین پهن باند (نسل 3 و 4 تلفن همراه)، اجرای رومینگ بین اپراتورهای تلفن همراه، اجرای طرح همکدی در شبکه تلفن ثابت استان، به روز رسانی دایری و افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت، ارائه خدمات ارتباط تلفنی و اینترنت پرسرعت به روستاها و بهبود فضای کسب و کار در استان، فراهم شده است.

وی به اقدامات در حال انجام استان اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل و ارتقاء وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی داخل استان  به میزان 89 کیلومتر فیبرنوری اجرا شده و 663 کیلومتر فیبرنوری نیز در سال جاری برنامه ریزی و اجرا می شود.

براری به ارائه ارتباط مخابراتی به کلیه روستاهای بالای 5 خانوار استان و ارائه اینترنت پرسرعت به کلیه روستاهای بالای 30 خانوار استان شامل 570 روستا، اشاره کرد و افزود: توسعه و ارتقاء شبکه تلفن همراه استان با اضافه نمودن 236 سایت BTS و ارائه و توسعه خدمات نسل سه و چهار تلفن همراه در استان، در دستور کار قرار دارد.

معاون امور استانهای وزارت ارتباطات، تصریح کرد: بهره برداری از 34 صندوق تامین مالی خرد در دفاتر ICT روستایی و توسعه صندوق ها در روستاهای دارای شرایط، توسعه خدمات نوین پستی و راه اندازی سامانه یکپارچه نشانی املاک GNAF و بهنگام سازی کد پستی در نیمه نخست سال جاری، توسعه ارتباطات زیرساختی و کانال های بین الملل با توجه به موقعیت استان. از دیگر اقدامات در حال انجام در استان کردستان است.

در ادامه نشست ، دکترفیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده وزارت ارتباطات در استان کردستان، (در سال گذشته) گفت: لازم است با توجه به عقب افتادگی‌های استان و پایین بودن شاخص های توسعه استان این گونه اقدامات با سرعت و جزئیات بیشتر دنبال شود.

همچنین هادی حسینی دبیر کمیته فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی بر اهمیت جلسات هماهنگی استانی تاکید کرد و افزود: لازم است این گونه جلسات برای همه استانها برگزار و از نمایندگان مجلس جهت حضور و پیگیری مطالبات مردم استان ها دعوت بعمل آید.

وی بر آمادگی مجلس  درخصوص اجرای برنامه های استانی تاکیدکرد و ادامه داد:  مجلس چالش های پیش رو درباره توسعه اشتغال ، تولید محتواو توسعه خدمات الکترونیکی دراستانها  را حل خواهدکرد.

در ادامه نشست فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در خصوص توسعه حمل و نقل شهری هوشمند، شهرک اینترنتی باشماق، توسعه دولت الکترونیکی و یا همراه، ایجاد کال سنتر، دیتا سنتر، توسعه سلامت الکترونیک و ... به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این نشست با حضور دکتر حسینی، دبیر کمیته فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی، دکتر فیروزی معاون توسعه مدیریت و امور انسانی استانداری کردستان، مهندس امیری مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان و سرمایه گذاران داخلی، برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-05 14:45

افزودن دیدگاه جدید