کد مطلب: 

178375
مدیرکل توسعه فناوری و دبیر وجوه اداره شده وزارت ارتباطات:

حمایت از تولیدکنندگان محتوا در راستای تحقق اهداف برنامه ششم

مدیرکل توسعه فناوری و دبیر امور وجوه اداره شده وزارت ICT گفت: با توجه به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، توسعه محتوا در فضای مجازی براساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید تا حداقل پنج برابر وضعیت کنونی افزایش یافته و شبکه های اجتماعی بومی سازی شوند.
حمایت از تولیدکنندگان محتوا در راستای تحقق اهداف برنامه ششم

به گزارش سیتنا، دکتر حسین صمیمی افزود: بدون شک تحقق این اهداف نیازمند یک حرکت جهادی در این حوزه  است و وزارت ICT به نوبه خود حمایت مالی از شرکت های فعال در حوزه محتوا را در دستور کار قرار داده است.

 وی با اشاره به فراخوان دوم اعطای تسهیلات وجوه اداره شده که هم اکنون در حال انجام است، گفت: یکی از محورهای اصلی تحت حمایت در این فراخوان، موضوع محتوا  است و شرکت های فعال می توانند ضمن مراجعه به پورتال وجوه اداره شده در آدرس http://www.ees.ict.gov.ir/web/loan با زمینه های اولویت دار برای اعطای تسهیلات آشنا شوند.

دکتر صمیمی با تاکید بر اینکه محورهای فوق با توجه به نیازهای کشور، روند پیشرفت فناوری ها در دنیا و نیز در چارچوب برنامه ها و ماموریت های وزارت ICT تدوین شده اند افزود: محورهای اصلی در محتوا شامل محتوا و خدمات مبتنی بر رایانش ابری، محتوا و خدمات مبتنی بر رایانش همراه، پردازش داده های عظیم (Big Data)، شبکه های اجتماعی خاص منظوره، بازی های رایانه ای، خدمات مکان محور (LBS)، خدمات مبتنی بر سامانه های جغرافیایی (GIS)، خدمات ارائه و انتشار الکترونیکی محتوا، خدمات توسعه خط و زبان فارسی صادرات خدمات الکترونیکی  است. همچنین کسب و کارهای الکترونیکی شامل خدمات نوآورانه ای بر خط، راهکارهای نوین پرداخت، تجارت، یادگیری، سلامت، بانکداری، دولت و گردشگری الکترونیکی به نحو مقتضی حمایت می شوند.

مدیرکل توسعه فناوری و دبیر اموروجوه اداره شده وزارت  ارتباطات، با دعوت از شرکت های فعال در حوزه محتوا به حضور در فراخوان اعطای تسهیلات وجوه اداره افزود: این شرکت ها می توانند در راستای محورهای فوق و با ارائه یک طرح کسب و کار دقیق و جامع در قالب های مشخص شده در پورتال وجوه اداره شده در چارچوب ضوابط از حمایت های مالی مربوطه برخوردار شوند.

دکتر صمیمی با تشویق شرکت های فعال در حوزه محتوا به تشکیل کنسرسیوم های قوی اشاره کرد که در این صورت سقف اعطای تسهیلات نیز بالاتر خواهد رفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-04 17:19

افزودن دیدگاه جدید