کد مطلب: 

178374

مهاجرت از IPv4 به IPv6 تغییرات زیادی به دنبال دارد

مدیرکل مدیریت یکپارچه شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که برای گذر از IPv4 به IPv6 باید تغییرات زیادی انجام گیرد گفت: این تغییرات در حد شبکه ارتباطی نیست، بلکه دیتا سنترها، هاست‌ها و تمام نرم افزارهای تحت وب باید این تغییرات را همزمان پشتیبانی کنند.
مهاجرت از IPv4 به IPv6 تغییرات زیادی به دنبال دارد

به گزارش سیتنا، بهنام ولی‌زاده در گفت و گو با مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، گفت: از این رو، دو سه سال طول می‌کشد تا کم کم IPV4 حذف شود.

وی افزود: کار در بحث زیرساخت ارتباطی ساده‌تر است و تقریباً تجهیزاتی که در چند سال گذشته توسط اپراتورها اعم از شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های مخابرات استان‌ها، اپراتورهای PAP و اپراتورهای همراه خریداری، نصب ‌و راه‌اندازی شده است، یعنی بیش از  90 درصد تجهیزات، قابلیت پشتیبانی دارند و کم‌‎تر از  10درصد تجهیزات قدیمی ممکن است، نتوانند پشتیبانی کنند.

مهندس ولی زاده دشوارترین بخش مهاجرت را نرم افزاری برشمرد و گفت: مشکل اینجا است که اکثر نرم افزارهای کاربردی اداری مثل سیستم برنامه‌ریزی، مالی، نیروی انسانی، تردد و... که تحت وب و داخلی هستند، پشتیبانی نمی‌کنند و با این تغییر، دیتا سنترها و نرم‌افزارهای تحت شبکه باید مهاجرت کنند.

وی با بیان این که مهاجرت کامل و یک دفعه با توجه به موضوع فوق امکان ندارد، تصریح کرد: از این رو، باید به صورت دو پشته‌ای (Dual Stack) جلو رفت و همزمان هم IPv4 و هم IPv6 پشتیبانی کرد.

وی گفت: امسال کار شروع شده وکم کم شبکه را تغییر می دهیم و در دو سال آتی پشتیبانی همزمان خواهیم داشت.

مهندس ولی زاده با اشاره به تناسب سرمایه گذاری به نسبت بازدهی ادامه داد: فناوری این حوزه روز به روز در حال تغییر است و باید متناسب با تغییرات آن جلو رفت و نباید به گونه ای سرمایه گذاری کرد که عملاً بعدها بی‌فایده باشد.

وی از تصویب دستورالعملی در شورای عالی فناوری اطلاعات کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: طبق این برنامه هیچ دستگاهی اجازه خرید تجهیزات و نرم افزارهایی که IPv6 را پشتیبانی نکنند، ندارد.

وی در عین حال از برخی شرکت‌های تولید کننده نرم افزارهای داخلی یاد کرد که کار در این خصوص را شروع کرده و امکان دارد تا یک سال دیگر بتوانند محصولی عرضه کنند که IPv6 را هم پشتیبانی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-04 17:15

افزودن دیدگاه جدید