کد مطلب: 

178362
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

در دولت یازدهم ظرف شش ماه به نشریات مجوز داده می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه "1761 نشریه در طول دولت یازدهم مجوز گرفته‌اند"، گفت: بر اساس قانون به طور میانگین در دولت یازدهم ظرف شش ماه به نشریات مجوز داده می‌شود در حالی که در گذشته این زمان گاهی 8 تا 10 سال طول می‌کشید.
در دولت یازدهم ظرف شش ماه به نشریات مجوز داده می‌شود

به گزارش سیتنا، علی جنتی، در مراسم ضیافت افطار رییس‌جمهور با اصحاب رسانه با بیان اینکه "دولت یازدهم تلاش کرده است تا فرایند صدور مجوز برای نشریات به حداقل ممکن برسد"، اظهار کرد: در کشور 46 خبرگزاری داریم و در این دوره 6 خبرگزاری مجوز گرفته‌اند و در حال حاضر مجوز دیگری برای شروع به کار خبرگزاری در دستور کار نداریم. البته 862 پایگاه خبری داشته‌ایم و 746 پایگاه خبری در این دوره مجوز گرفته اند و آمادگی داریم در این دوره برای صدها پایگاه خبری دیگر نیز مجوز صادر کنیم.

وی با بیان اینکه "در برخورد با همه رسانه‌ها تلاش کردیم به تنوع و تکثر اهمیت ویژه ای بدهیم و با همه برخورد برابر و یکسانی داشته باشیم"، تصریح کرد: در چارچوب قانون حمایت از مطبوعات، با تخلفات برخورد خواهد شد و برخوردها کاملا به صورت برابر با نشریات مخالف یا موافق اتفاق می‌افتد و تلاش شده است همه فعالیت‌ها در این حوزه به صورت الکترونیک باشد به طوری که امروزه همه کارها در سامانه الکترونیک انجام می‌شود.

جنتی با اشاره به اینکه "پرداخت یارانه به نشریات نیز ضابطه‌مند شده است"، توضیح داد: رسالت مطبوعات از نظر محتوایی مورد توجه است و یارانه رسانه‌ها براساس ضوابط با شفافیت کامل روی سایت وزارت فرهنگ و ارشاد منتشر می‌شود و هر نشریه به راحتی می‌داند که چه مقدار یارانه خواهد گرفت و براساس کدام ضابطه یارانه به هر نشریه تعلق گرفته است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه "در زمینه بازنگری قوانین و آیین‌نامه ها و همکاری اصحاب رسانه‌ اقداماتی انجام داده‌ایم"، افزود: لایحه قانون جامع رسانه‌ و لایحه سازمان نظام صنفی رسانه با همکاری اصحاب رسانه در حال تدوین است و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که مدت‌ها معوق شده بود عملیاتی می‌شود تا امکان خوبی برای اصحاب رسانه فراهم کند و اطلاعات به راحتی در دسترس باشد.

وی با بیان اینکه "در دوره دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به نهادها و انجمن‌های صنفی شده است"، گفت: تمام تلاش‌مان این است که در کلیه فعالیت‌ها از نظرات،‌ دیدگاه‌ها و پیشنهادات صاحب‌نظران بهره‌مند شویم و در این راستا بانک جامع برای روزنامه‌نگاران داخلی و رسانه‌های خارجی که داخل کشور فعالیت می‌کنند ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-04 09:04

افزودن دیدگاه جدید