کد مطلب: 

178358
راه‌اندازی بیش از 30 سرویس مبتنی بر ترافیک داخلی توسط رایتل طی یک سال اخیر؛

جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با سیتنا: با توسعه‌ی دسترسی به سرویس‌های اپراتورها، شبکه‌ی ملی اطلاعات عینیت خواهد یافت

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، اظهار داشت: با توسعه‌ی هر چه بیشتر دسترسی مردم به سرویس‌های متنوع اپراتورهای تلفن همراه، شبکه‌ی ملی اطلاعات عینیت خواهد یافت.
جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با سیتنا: با توسعه‌ی دسترسی به سرویس‌های اپراتورها، شبکه‌ی ملی اطلاعات عینیت خواهد یافت

مهندس نصر ا... جهانگرد - رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر ایفای نقش اپراتورهای تلفن همراه در تحقق شبکه‌ی ملی اطلاعات و نقش آفرینی اپراتور پیشگامی همچون رایتل که طی یک سال گذشته بالغ بر ۳۰ سرویس در حوزه‌ی داخلی راه اندازی کرده که ۹۰ درصد این سرویس‌ها از ترافیک داخلی استفاده می‌کنند، گفت: اینچنین سرویس‌هایی که توسط اپراتورهای تلفن همراه ارائه می‌شود، توسعه‌ی دسترسی مردم به سرویس‌ها را به همراه دارد و در نهایت باعث عینیت یافتن شبکه‌ی ملی اطلاعات می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در تشریح بهره برداری اپراتورها از شبکه‌ی ملی اطلاعات، نیز گفت: بخش‌های زیرساختی شبکه‌ی ملی اطلاعات در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند سرویس‌های بهتر و مطلوب‌تری را به مشترکانشان ارائه دهند.

جهانگرد، تاکید کرد: شبکه‌ی ملی اطلاعات به افزایش سرویس دهی اپراتورها کمک شایانی می‌کند.

گفتنی است؛ مهندس سید مجید صدری - مدیرعامل رایتل - بتازگی در گفت‌وگویی خاطرنشان ساخته بود: تمرکز خود را بر روی بومی سازی محتوای دیجیتالی گذاشته ایم و بر این اساس طی یک سال گذشته بالغ بر ۳۰ سرویس در این حوزه راه اندازی کرده ایم که ۹۰ درصد این سرویس ها از ترافیک داخلی استفاده می کنند.

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه از همکاری با ۱۴۰ شرکت در حوزه تولید محتوای بومی خبر داده و گفته بود: رایتل در بحث شبکه های مجازی که می تواند کاهش هزینه ها و افزایش دسترسی را به همراه داشته باشد نیز با ۳ سازمان قرارداد منعقد کرده است.

گفت و گو از مونا ارشادی فر

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-04 00:58

افزودن دیدگاه جدید