کد مطلب: 

178357
امکان دسترسی شرکت‌های مادر به اطلاعات مندرج بر روی گوشی‌های هوشمند؛

هشدار به مسوولانی که اطلاعات طبقه بندی شده روی گوشی‌ ذخیره می‌کنند

در کنار تمامی امتیازات و قابلیت های پیشرفته گوشی های هوشمند، تهدیداتی از سوی این وسیله ارتباطی متوجه کاربران است که امکان جاسوسی و نفوذ را برای شرکت های سازنده و کشورهایی که به دنبال سوءاستفاده از اطلاعات مندرج بر روی این گونه گوشی ها هستند، فراهم و مهیا می‌کند.
هشدار به مسوولانی که اطلاعات طبقه بندی شده روی گوشی‌ ذخیره می‌کنند

به گزارش سیتنا، تلفن هوشمند به تلفن همراهی گفته می شود که توانایی های پیشرفته و قدرت محاسبات بیشتری از تلفن های معمولی ارائه می دهد. یکی از خصوصیات مهم این گوشی ها امکان نصب برنامه های پیشرفته روی آنها است.

طبق آمار رسمی در حال حاضر در کشور ما از هر دو نفر یک نفر گوشی هوشمند در اختیار دارد و پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به بیش از چهل میلیون گوشی نیز برسد.

درکنار تمامی امتیازات و قابلیت های پیشرفته گوشی های هوشمند، تهدیداتی از سوی این وسیله ارتباطی متوجه کاربران است که امکان جاسوسی و نفوذ را برای شرکت های سازنده و کشورهایی که به دنبال سوءاستفاده از اطلاعات مندرج بر روی این گونه گوشی ها هستند فراهم و مهیا می کند.

یکی از مصادیق اینگونه جاسوسی ها در سال 2013 توسط ادوارد اسنودن افشا گردید. در همین ارتباط سند فوق سری در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفت که نشان می داد سازمان امنیت ملی آمریکا اقدام به جاسوسی از ایمیل ها، مکالمات تلفنی و پیامک های شهروندان امریکایی نموده است. البته این نقض حریم خصوصی تا جایی پیش می رود که مشخص می گردد آمریکا از سران 35 کشور من جمله صدر اعظم آلمان خانم آنگلا مرکل اقدام به جاسوسی نموده است.

در همین راستا سایت ایران هشدار گزارش داد که با توجه به وجود حفره های امنیتی در گوشی های هوشمند و امکان دسترسی شرکت های سازنده به اطلاعات مندرج بر روی این گونه گوشی ها به مسئولین و مدیران ارشدی که اطلاعات طبقه بندی شده در اختیار دارند توصیه می شود حتی الامکان از این گوشی ها استفاده ننمایند یا اینکه اطلاعات طبقه بندی شده را بر روی آن ذخیره نکنند.

در همین راستا سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور چندی پیش در یک مصاحبه مطبوعاتی به مسئولین و مدیران نهاد هایی که اطلاعات طبقه بندی شده در اختیار دارند این هشدار را داده است که مجاز نیستند از گوشی های هوشمند استفاده کنند.

وی ادامه داد: معمولا از اطلاعاتی که وارد گوشی های هوشمند می شود یک بک آپ گرفته می شود که دیگر قابلیت حذف آن وجود ندارد و به نوعی شرکت های سازنده به آن دسترسی دارند. پس این افراد باید بدانند که اطلاعات ذخیره شده به راحتی در اختیار شرکت های سازنده قرار می گیرد و عواقب این امر متوجه آن ها است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-03 21:14

افزودن دیدگاه جدید