کد مطلب: 

178324
مدیرعامل شرکت زیرساخت در نشست فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمند:

بازگشت سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت 8 تا 10 سال طول می‌کشد/ ظرفیت IP داخلی تا پایان امسال به 4 ترابیت افزایش می‌یابد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: باید توجه داشت که برگشت سرمایه گذاری در حوزه‌ی زیرساخت حدود 8 تا 10 سال طول می‌کشد، لذا نمی‌توان توقع داشت که بخش خصوصی به راحتی در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و باید این سرمایه‌گذاری توسط دولت انجام شود.
بازگشت سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت 8 تا 10 سال طول می‌کشد/ ظرفیت IP داخلی تا پایان امسال به 4 ترابیت افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، مهندس محمود خسروی در نشست فعالان عرصه‌ی زیرساخت، خدمات و فرصت‌های سرمایه گذاری شهر هوشمند، گفت: این همایش در راستای معرفی زیرساخت‌های شهر هوشمند برگزار شده است، اما باید توجه داشت که برگشت سرمایه در حوزه‌ی زیرساخت حدود 8 تا 10 سال طول می‌کشد، لذا نمی توان توقع داشت که بخش خصوصی به راحتی در این حوزه سرمایه گذاری کند و باید این سرمایه گذاری توسط دولت صورت گیرد.

وی ادامه داد: بخش زیرساخت از جمله بخش‌هایی است که باید در اختیار حاکمیت قرار داشته باشد. به عنوان مثال، تجربه خصوصی سازی مخابرات نشان داد که اگر بستر کابل و داکت واگذار نمی‌شد و در اختیار حاکمیت باقی می‌ماند، مشکلات خصوصی سازی مخابرات به مراتب کمتر از آن بود که هم اکنون شاهد آن هستیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، ادامه داد: یکی از مشکلات ما در دولت قبل کسر بودجه برای سرمایه گذاری در زیرساخت بود؛ چرا که باید 50 درصد سود را مستقیم به حساب دولت واریز می‌کردیم و 25 درصد را نیز به عنوان مالیات و عوارض و سایر موارد پرداخت می‌کردیم و در نهایت رقم ناچیز باقی مانده را در حوزه‌ی زیرساخت سرمایه گذاری می‌کردیم که امکان اجرای پروژه‌های بزرگ وجود نداشت.

وی ادامه داد: اما در دولت جدید درآمدها به بخش برمی‌گردد و با اتکا به این امر ما توانسته‌ایم سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را در زیرساخت انجام دهیم که پروژه‌ی تلاش که یک راه میان‌بر برای ارائه‌ی سرویس به اپراتورها و ارائه دهندگان سرویس است در همین راستا به سرعت به بهره برداری رسید و سایر پروژه‌ها نیز در دست اجرا و بهره برداری است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ادامه داد: ظرفیت IP داخلی در حال حاضر 2.4 ترابیت است که تا پایان سال به 4 ترابیت و در سال آینده به 10 ترابیت افزایش می‌یابد و امیدواریم این ظرفیت تا پایان دولت نیز به 20 ترابیت افزایش یابد.

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه‌ی شهر هوشمند نیز باید در حوزه‌ی اقتصاد و زیرساخت برنامه ریزی کنیم و با دقت کارشناسانه در این حوزه وارد شویم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-01 21:24

افزودن دیدگاه جدید