کد مطلب: 

178308

شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان شبکه‌های هوشمند انرژی در کرمان ایجاد می‌شود

شبکه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سیستم های کنترل انرژی و شبکه های هوشمند انرژی با حمایت ستاد بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی در استان کرمان ایجاد می‌شود.
شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان شبکه‌های هوشمند انرژی در کرمان ایجاد می‌شود

به گزارش سیتنا، دکتر یدالله سبوحی، دبیر ستاد بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی درباره برنامه‌های سفر به استان کرمان اظهار کرد: در این سفر پس از بازدید از بخش‌های مهندسی، خط تولید، کنتور سازی و کنترل کیفیت کنتور شرکت کرمان تابلو، توافق شد تا این ستاد از ایجاد و توسعه شبکه شرکت‌های دانش بنیان درزمینه سیستم های کنترل انرژی و شبکه‌های هوشمند انرژی حمایت کند.
وی درادامه گفت: در این جلسه همچنین پیشنهاد شد با انعقاد تفاهم‌نامه ای میان ستاد بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی و شرکت کرمان تابلو، همکاری‌هایی در مورد ایجاد شبکه شرکت‌های دانش بنیان و بهره‌برداری از توانمندی های فنی، صنعتی و مدیریتی شرکت کرمان تابلو برای فعال سازی شرکت‌های دانش بنیان و خدمات انرژی صورت گیرد.
وی با اشاره به این موضوع که توسعه فعالیت های بهینه سازی انرژی و محیط زیست و ایجاد شبکه‌های تخصصی ازجمله برنامه‌های مهم ستاد بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی در سال جاری است گفت: ابتکارهای محلی با مشارکت صنعت، دانشگاه، شرکت‌های خدمات انرژی، دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی در استان‌های کشور از دیگرموارد برنامه‌های مهم این ستاد در سال جاری است.
وی در ادامه این سفر به بازدید از شرکت ذغال سنگ کرمان اشاره کرد و گفت: در جلسه ای با که با مدیر عامل شرکت ذغال سنگ کرمان داشتیم مقرر شد طرح صرفه جویی در مصرف گازوئیل و استفاده از انرژی خورشیدی برای گرمایش اجرایی شود.
سبوحی همچنین یادآور شد: طرح پایلوت استفاده از باطله ذغال سنگ در کوره‌های سیمان برای جایگزینی گازطبیعی و کاهش آلودگی محیط زیست منطقه با استفاده از توانمندی های شرکت‌های دانش بنیان و خدمات انرژی در استان کرمان مورد حمایت ستاد بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی قرار می‌گیرد.
دبیر ستاد بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی خاطرنشان کرد: در راستای اهداف مورد نظر این ستاد، به دعوت اتاق بازرگانی، صنعت، معادن و کشاورزی کرمان به این استان سفر کردیم و نشستی با صاحبان صنایع، اعضای هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و کارشناسان از اداره استانداری و شرکت برق داشتیم.
وی به تشریح ضرورت‌ها و چالش‌های بهینه سازی انرژی و محیط زیست پرداخت و اظهار کرد: ایجاد گروه فنی مطالعات بهینه سازی انرژی و محیط زیست و هدایت این مطالعات تحت راهبری کمیته ای از نمایندگان اتاق، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های انرژی استان کرمان انجام شود.
سبوحی افزود: ایجاد این گروه به‌منظور تهیه اطلاعات در مورد دورنمای جامع انرژی و ارزیابی پتانسیل بهینه سازی انرژی و محیط زیست استان موردحمایت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست قرار می‌گیرد در ادامه جلسه همچنین به مسوولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در مورد تشکیل کارگروه فنی و کمیته راهبری با همکاری ستاد بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی نیزاقدام شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-01 00:09

افزودن دیدگاه جدید