کد مطلب: 

178297
با افتتاح پروژه‌ توسعه‌ لایه‌ انتقال شبکه زیرساخت کشور، صورت می‌گیرد:

تامین پهنای باند اپراتورها جهت اجرایی کردن سرویس های G3 و G4

پروژه توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت کشور "پروژه تلاش" با حضور معاون اول رییس جمهور، رییس کمیته مخابرات مجلس، وزیر ارتباطات و معاونان وی، در مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی افتتاح شد.
تامین پهنای باند اپراتورها جهت اجرایی کردن سرویس های G3 و G4

به گزارش خبرنگار سیتنا، در این پروژه ظرفیت پهنای باند IP داخلی در حوزه انتقال به بیش ازدو برابر (از 650 هزار E1 به یک میلیون و 350 هزار E1) افزایش یافته است.

از دستاورد های مهم پروژه، می توان به توسعه ارتقای ظرفیت ارتباطی کشور به میزان 6/ 2 برابر، تامین نیاز پهنای باند اپراتورها جهت اجرایی کردن سرویس های G3 و G4، فراهم شدن زیرساخت لازم جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور به صورت موثر و واقعی، ارزآوری اقتصادی از طریق تبدیل شدن ایران به هاب ارتباطی منطقه  اشاره کرد.

از سوی دیگر، ترانزیت دیتا از طریق مسیر ایران که جایگزین مسیر بحرانی انتقال از طریق کانال سوئز است؛ نیز یکی دیگر از دستاوردهای پروژه تلاش به شمار می رود که در آن پهنای باند ترانزیت از 365 به 575 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

همچنین، جایگزین شدن ایران به عنوان مسیری امن و باکیفیت علاوه بر میلیاردها دلار ارزآوری در سال، بر موقعیت راهبردی ایران و تبدیل شدن به هاب ارتباطی منطقه اثرگذار خواهد بود.

در این میان درباره گستره پروژه تلاش می توان گفت: در این پروژه عملیات راه اندازی از طریق تجهیز 128 ایستگاه در سراسر کشور و بر بستر 30000 کیلومتر فیبر نوری و در گستره ای به وسعت 31 استان صورت گرفته است.

همچنین از نکات برجسته پروژه تلاش  می توان به استفاده از توان داخلی در اجرا و تجهیزات pover و فیبرنوری، اجرای  ضربتی پروژه، در بازه زمانی 100 روزه، اجرای پروژه بر روی شبکه فعال و زنده بدون هیچ گونه تاثیر منفی و اختلال در شبکه ارتباطی کشور اشاره کرد.

دراین میان به طور خلاصه می توان گفت: با اجرای این پروژه، دولت یازدهم توفیق یافت تا در طی سال 1393، ظرفیت ارتباطی کشور را به اندازه ظرفیت ایجاد شده در تمام سال های گذشته ارتقا داده و بخشی از نیازمندی های برنامه پنجم توسعه به میزان 1/7 ترابیت در ثانیه را تامین کند.

بدین ترتیب پروژه تلاش با هزینه ای بالغ بر 2100 میلیارد ریال در کوتاهترین زمان (با توجه به ابعاد بزرگ آن) اجرا شد.

لازم به ذکر است ظرفیت پهنای باند IP داخلی درحوزه انتقال در ابتدای دولت تدبیر و امید 450 هزار E1 و در ابتدای سال 93، 650 هزار E1 بوده است که در انتهای سال 93 به یک میلیون و 350 هزار E1 افزایش یافته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-30 19:37

افزودن دیدگاه جدید