کد مطلب: 

178296
واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌ی تلاش:

تعداد اپلیکیشن‌‌های بومی به 25 هزار رسیده است/ 11 میلیون کاربر از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح پروژه زیرساختی "تلاش" با اشاره به همت وزارت ارتباطات در تحقق دولت همراه، خواستار کمک معاون اول رییس جمهور در اجرای مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات شد.
تعداد اپلیکیشن‌‌های بومی به 25 هزار رسیده است/ 11 میلیون کاربر از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در این مراسم با بیان اینکه تلاش بسیاری برای انجام این پروژه انجام شده است، اظهار کرد: باید یک نگاه اقتصادی به بخش آی سی تی کشور داشت و به هر حال دانست زیرساختی که ایجاد می شود در راستای توسعه کشور است.

وی عنوان کرد: اکثر کشورهای دنیا این حوزه را پیشران اقتصاد و توانمندساز همه بخش ها انتخاب کردند و از این رو، رسالت بزرگی بر دوش ما است تا خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم.

وزیر ارتباطات، افزود: سال گذشته اولویت ما توسعه زیرساخت کشور بود و تمام وقت ما صرف پروژه هایی شد که امروز نخستین آنها به بهره برداری رسید و امیدوارم تا پایان سال این روند ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دنبال ایجاد خدمات جدید در این حوزه هستیم و اولویت ما محتوا و نرم افزارهای کاربردی است که توسط دانشجویان ارایه می شودو مورد اقبال عمومی واقع شده است.

وزیر ارتباطات با بیان این که در ابتدای دولت یازدهم در کشور حدود 3.5 میلیون مشترک اینترنت ثابت داشتیم که الان به 10 میلیون رسیده است، گفت: برای موبایل هم 200 هزار نفر از اینترنت استفاده می کردند که الان 11 میلیون شده است.

وی با تاکید بر این که در وزارت ارتباطات وظیفه داریم امکانات و زیرساخت ها را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: بازار فعلی ایران 2 هزار میلیارد تومان است که قابلیت افزایش تا 6 هزار میلیارد را دارد.

وی افزود: در 22 ماه گذشته تلاش کردیم حدود 5 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی را جذب کردیم و دو هزار و پانصد میلیارد تومان هم خودمان سرمایه گذاری کردیم و در آینده برنامه داریم با حمایت و هدایت این بخش را به پیش ببریم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر ایجاد اشتغال در کشور خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان این حوزه بسیار هستند و باید شرکت های دانش بنیان کوچک را حمایت کنیم تا هسته هایی به وجود آورند تا از این پتانسیل استفاده کنند.

دکتر واعظی گفت: با هماهنگی معاونت علمی ریاست جمهوری در نظر داریم از این قشر حمایت می کنیم تا از این طریق بخش خصوصی حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم واسطه ای بین اپراتورهای بخش خصوص و مردم شویم تا برای بخش خصوصی سوددهی داشته باشد و به مردم هم فشار نیاید.

وزیرارتباطات، گفت: تلاش داریم تا پایان سال زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات تهیه شود؛ اما دربخش مربوط به محتوا و اپلیکیشن‌ها هم در ابتدای کار دولت 10 هزار اپلیکیشن بومی داشتیم که اکنون به 25 هزار رسیده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-30 19:25

افزودن دیدگاه جدید