کد مطلب: 

17828

"قاضی‌پور" به سیتنا خبر داد: جهش ناگهانی آمار سرطان در تهران با نصب آنتن‌های BTS چینی/ افزایش تعداد آنتن‌های BTS برای سلامت مردم مضر است

"قاضی‌پور" به سیتنا خبر داد: جهش ناگهانی آمار سرطان در تهران با نصب آنتن‌های BTS چینی/ افزایش تعداد آنتن‌های BTS برای سلامت مردم مضر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم تهران شش برابر بیشتر از افراد ساکن در بقیه نقاط دیگر جهان با مشکلات ناشی از تشعشع آسیب‌رسان امواج آنتن‌های BTS تلفن همراه که توسط اپراتورهای داخلی راه اندازی شده و اکثرا چینی است، مواجه‌اند.

 

"نادر قاضی‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، درباره‌ی طرح تحقیق و تفحص از اپراتورهای تلفن همراه، تشریح کرد: طرح تحقیق و تفحص از اپراتورهای تلفن همراه با محوریت زیرساخت مخابرات صورت می‌گیرد، که منظور از مخابرات، تجهیزات زیرساختی است که اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه‌ی خدمات از آنان استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر افزایش بیماری‌های ناشی از افزایش امواج مخابراتی در کشور و به خصوص شهر تهران، ابراز داشت: مردم تهران شش برابر بیشتر از افراد ساکن در بقیه نقاط دیگر جهان با مشکلات ناشی از تشعشع آسیب‌رسان امواج آنتن‌های مخابراتی مواجه‌اند و ما شاهد جهش آمار سرطان با نصب تجهیزات BTS چینی در شهر تهران، هستیم.

عضو ناظر شورای رقابت در راستای مباحث مطرح شده در این طرح پیشنهادی به خبرنگار سیتنا، گفت: در کل، اپراتورها بیش از تهیه‎ی تجهیزات از داخل کشور، به دنبال واردات تجهیزات نامناسب بوده و خرید داخلی نداشتند که در نتیجه با تدوام این رویه، شاهد افزایش سرطان در کشور هستیم.

 

نماینده‌ی مردم ارومیه در خانه‌ی ملت، تاکید کرد: به طور مثال یکی از اپراتورهای تلفن همراه، با خرید تجهیزات چینی، از ظرفیت تولید داخلی استفاده نکرده و این طرح برای پیگیری مواردی این چنین، مطرح شد.

قاضی‌پور ادامه داد: همچنین، بررسی معاملات تجاری، عدم استفاده از ظرفیت ملی، قانون حداکثر استفاده از توان تولید ملی کیفیت خدمات و ... در این طرح پیشنهادی دیده شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در بخشی دیگر از گفت‌وگو با سیتنا، خاطرنشان کرد: نظر مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای رقابت مبنی بر این است که آنتن‌های BTS باید در اختیار حاکمیت باشد و هر اپراتور به دلخواه اقدام به نصبب آنتن در سطح کشور نکند؛ چرا که افزایش تعداد آنتن‌های BTS برای سلامت مردم مضر است.

نماینده‌ی مردم ارومیه در تشریح روند این طرح در مجلس، خاطرنشان کرد: طرح تحقیق و تفحص اپراتورهای موبایل به هیات رییسه مجلس وصول شده است. در صورت تصویب به کمیسیون صنایع و معادن بازگشت داده می‌شود، سپس در صحن علنی برای قرائت و تصویب نمایندگان مطرح شده و در صورت تصویب نهایی، کارگروه مربوطه در کمیسیون صنایع و معادن تشکیل و اقدامات مقتضی انجام می‌شود.

وی در خصوص زمان اجرایی و مدت زمان پیش‌بینی شده در این طرح، گفت: طرح تفحص از اپراتورها به تازگی مطرح و در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی وصول شده است و هنوز بازه‌ی زمان مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

قاضی‌پور در پایان افزود: گفت‎وگو و طرح مساله با هر یک از مدیران اپراتورها منوط به تصویب نهایی طرح تحقیق و تفحص اپراتورها در صحن علنی مجلس است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-11-19 12:25

دیدگاه‌ها

تصویر Arash
هوای آلوده، روغن پالم، تغذیه نامناسب، پارازیت و ... به کنار، فقط BTS ها عاملش هستند ؟
ارسال شده توسط Arash در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید