کد مطلب: 

178287

تدوین و ابلاغ دستورالعمل خرید کالاهای تولید داخل در پارک فناوری پردیس معاونت علمی

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی از تدوین و ابلاغ دستورالعمل خرید کالاهای تولید داخل در این پارک خبر داد.
تدوین و ابلاغ دستورالعمل خرید کالاهای تولید داخل در پارک فناوری پردیس معاونت علمی

به گزارش سیتنا، مهندس مهدی صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی با اشاره به تدوین و ابلاغ دستورالعمل خرید کالاهای تولید داخل در این پارک، اظهار کرد: با توجه به لزوم حمایت از دانش فنی و تولید داخلی برای نیل به اقتصاد مقاومتی و افزایش اشتغال و درآمد پایدار برای کارآفرینان کشور و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از اقتصاد ملی و عدم خرید کالاهای خارجی که دارای مشابه داخلی هستند، دستورالعمل خرید کالاهای تولید داخل، توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی، تدوین و برای اجرا به مؤسسات وابسته و واحدهای ستادی پارک ابلاغ شد.

وی عنوان کرد: از زمان ابلاغ این دستورالعمل کلیه اقدامات مربوط به خرید کالا و خدمات اعم از خرید کالاهای مصرفی، تجهیزاتی، بهداشتی، غذایی، ساختمانی و مواردی از این دست، طبق اولویت بندی تولیدکنندگان داخلی، از سازندگان داخلی خواهد بود.

وی توضیح داد: مطابق بندهای این دستورالعمل، در فرآیندهای مربوط به تأمین کالا و خدمات در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، محصولاتی که دانش فنی و مواد اولیه آن‌ها داخلی بوده و با نام تجاری ایرانی توسط شرکت ایرانی در کشور تولید می‌شوند، در اولویت هستند. همچنین در صورتیکه کالای با مشخصات فنی مورد نیاز داخلی وجود نداشته باشد، پارک می‌تواند نسبت به سفارش و تضمین خرید از تولیدکنندگان داخلی با رعایت تضمین فنی لازم توسط تولیدکننده داخلی اقدام کند.

به گفته صفاری نیا، در بند دیگری از این دستورالعمل اشاره شده در صورتیکه امکان پیش‌بینی نیازهای آتی پارک وجود دارد، پارک موظف است نسبت به شناسایی تولیدکنندگان داخلی اقدام کرده و در صورت عدم وجود کالای داخلی، نسبت به فراخوان عمومی برای سفارش ساخت به تولیدکنندگان داخلی اقدام کند.

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی اضافه کرد: سند مورد اشاره علاوه بر حمایت از تأمین نیازمندی‌های پارک فناوری پردیس از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، اولویت کالای تولید داخل را حتی در صورتی که مشخصات فنی کالای داخلی پایین‌تر از کالای خارجی بوده و این موضوع تأثیر خاصی در بهره‌برداری نهایی نداشته باشد، مورد توجه قرار می‌دهد.

متن دستورالعمل در سایت اینترنتی پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دسترس است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-29 15:33

افزودن دیدگاه جدید