کد مطلب: 

178218

ابداع کلاه هوشمند برای مکان یابی کودکان گمشده

یک مبتکر استرالیایی به نام «جاستین میتلهوور»، کلاهی ابداع کرده‌ که با استفاده از آن والدین می‌توانند فرزندان گمشده خود را در میان جمعیت شلوغ پیدا کنند.
ابداع کلاه هوشمند برای مکان یابی کودکان گمشده

به گزارش سیتنا، این کلاه که Tappy نام دارد، نگرانی‌های والدین را زمانی که کودکانشان را به مکان‌های شلوغی مانند پارک، موزه و جشنواره‌ها می‌برند، رفع می‌کند.

کلاه ابداعی با استفاده از نوعی برچسب ضدآب مجهز به فناوری ارتباطات میدان نزدیک (NFC) عمل می‌کند که این برچسب از ماده آکریلونیتریل بوتادین استایرن ساخته شده و در لبه کلاه کار گذاشته می‌شود.

فناوری NFC شامل ارتباطات دوطرفه با استفاده از امواج رادیویی بین تراشه NFC و یک ابزار NFC مانند گوشی هوشمند یا تبلت است. علی‌رغم بلوتوث، این فناوری نیازی به جفت‌شدن و اتصال ندارد و از طریق نزدیک‌بودن قابل‌دسترس است.

برچسب NFC متعلق به کلاه Tappy با شماره تلفن همراه والدین رمزگذاری شده و با استفاده از گوشی هوشمند مجهز به NFC می‌توان این رمز را باز کرد. ایده مطر‌ح‌شده این است که زمانی که کودکی در میان یک جمعیت گم می‌شود، هر کاربر دارای گوشی هوشمند می‌تواند این برچسب را رمزگشایی کرده و والدین را از مکان کودک گمشده آگاه سازد.

سازندگان می‌توانند این کلاه را با شماره تلفن همراه والدین رمزگذاری کرده یا این که والدین در منزل آن را از طریق برنامه‌نرم‌افزاری اندروید Tappy رمزگذاری کنند. برچسب‌های مزبور عمری 10 ساله دارند.

شرکت تولیدکننده برچسب‌های NFC در سطح جهان به نام NFC Wireless Pty Ltd از این کلاه حمایت کرده است.

این کلاه‌ صد درصد از کتان تولید شده‌ و با استفاده از ماشین لباسشویی نیز می‌توان آن‌ را شست‌وشو داد. برچسب ضدآب آن بدین معناست که هیچ نوع خطری برای سخت‌افزار برچسب از طریق شست‌وشو، شنا و باران وجود ندارد.

این کلاه‌ در دو طرح ارائه شده‌ و سازنده امیدوار است در ماه سپتامبر آن را به بهای 22 دلار عرضه کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-27 00:39

افزودن دیدگاه جدید