کد مطلب: 

178202

یکه‌تازی گوشی‌های GALAXY S6 و S6 EDGE در عرصه محیط‌زیست

شرکت سامسونگ الکترونیکس همزمان با هفته جهانی محیط‌زیست در نشستی با موضوع «فناوری؛ ارتباط و سازگاری آن با محیط‌زیست» میزبان روزنامه‌نگاران، کارشناسان و فعالان حوزه محیط‌زیست کشور بود.
یکه‌تازی گوشی‌های GALAXY S6 و S6 EDGE در عرصه محیط‌زیست

به گزارش خبرنگار سیتنا، در این نشست که هفته گذشته در محل شرکت سامسونگ در تهران برگزار شد، گزارشی از ویژگی‌های محصولات دوستدار محیط‌زیست سامسونگ و همچنین مجموعه فعالیت‌های این شرکت در جهت حفظ محیط‌زیست در سطح جهانی ارائه شد. مشارکت در ساخت اجتماعی موفق ، محافظت از محیط‌زیست، کسب‌وکاری که به زمین و انسان‌ها احترام می‌گذارد و ... که در چارچوب مدیریت سبز سامسونگ قرار دارد از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.  
سامسونگ الکترونیکس، نزدیک به دو دهه است که فلسفه مدیریت سبز خود را بر سه محور محیط‌زیست، ایمنی و سلامت استوار کرده است. بر این اساس، همواره به ارتقای ویژگی‌های متعهدانه نسبت به محیط‌زیست در محصولات خود با حفظ افزایش کارایی انرژی آن‌ها توجه شایانی داشته است. در مرحله طراحی ، تمامی محصولات سامسونگ وارد سیستم طراحی دوستدار محیط‌زیست (EDS) می‌شوند. همچنین، سامسونگ به‌منظور کاهش گازهای گلخانه‌ای، اهداف میان مدتی را به‌طور سالانه برای کاهش این گازها در تمامی فعالیت‌هایش تعریف کرده است. علاوه بر این، استفاده مجدد و بازیافت آب مورداستفاده در بخش‌های تولیدی و حمایت از پروژه‌های احیای محیط‌زیستی همواره در دستور کار این شرکت قرار دارد. گفتنی است در بحث برگشت زباله‌های الکترونیکی نیز (که یکی از مهم‌ترین مسائل در بحث بازیافت است و روز به روز نیاز و اهمیت آن پررنگ‌تر می‌شود) سامسونگ در جهان پیشرو است و برنامه بازپس‌گیری پسماندهای الکترونیکی را نیز در بیش از 60 کشور دنیا به اجرا گذاشته است. 

سامسونگ و محصولات دوستدار محیط‌زیست
گوشی‌های GALAXY S6 و S6 EDGE پرچم‌دارهای صنعت تلفن همراه که در بازارهای جهانی مورد استقبال ویژه قرارگرفته‌اند، در عرصه محیط‌زیست نیز یکه‌تاز هستند. این محصولات موفق به دریافت گواهینامه‌های کاهش کربن بریتانیا، محصول پایدار، برگ حیات روسیه و سلوکالیبری برزیل شده‌اند.
همچنین در گروه محصولات صوتی و تصویری نیز سامسونگ توجه خود را معطوف به منابعی مناسب برای سلامت مصرف‌کنندگان و محیط‌زیست قرار داده، به‌گونه‌ای که در تولید تلویزیون‌های جدید خود که به زودی وارد بازار ایران هم خواهند شد، به هیچ وجه از عنصر کادمیوم استفاده نکرده است؛ ماده سرطان‌زایی که اتحادیه اروپا استفاده از آن را از سال 2018 به‌طورکلی ممنوع کرده است. در ساخت این تلویزیون‌ها که با برچسب ++A انرژی اروپا عرضه شده از نانو کریستال و لامپ‌های LED بدون جیوه استفاده شده است. 
مانیتورهای ال‌ای‌دی LED Monitors سامسونگ نیز با ویژگی مصرف پایین برق ازجمله محصولات دوستدار محیط‌زیست به شمار می‌روند. سری جدید مانیتورهای ال‌ای‌دی به میزان 12 درصد انرژی کمتری نسبت به مدل‌های قبلی برق مصرف می‌کنند. بسته‌بندی لوازم فرعی مانیتور سامسونگ نیز از فیلم بیولوژیکی ساخته شده که حاکی از توجه سامسونگ به لزوم بسته‌بندی سبز است. کمپرسور اینورتر دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع هوشمند و ماشین لباسشویی دوستدار محیط‌زیست از دیگر محصولاتی بودند که در این نشست درباره ویژگی‌های متعهدانه آن‌ها نسبت به محیط‌زیست، صحبت شد. 
در ادامه جلسه، روزنامه‌نگاران، کارشناسان و فعالان محیط‌زیست نظرات و پیشنهادهای خود را برای پیشبرد هرچه بهتر فعالیت‌های سامسونگ الکترونیکس در حوزه محیط‌زیست در ایران ارائه کردند. 

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-25 10:49

افزودن دیدگاه جدید