کد مطلب: 

178062

کلاهبرداری با فروش داروهای تقلبی از طریق تبلیغات ماهواره ای

باند بزرگ تولید و توزیع غیرقانونی مواد بهداشتی، ورزشی و دارویی با همدستی گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای، زنان و مردان ساده‌لوح را قربانی توطئه کلاهبرداری می‌کردند.
کلاهبرداری با فروش داروهای تقلبی از طریق تبلیغات ماهواره ای

به گزارش سیتنا، این باند برای به دام انداختن طعمه‌هایش اقدام به انتشار آگهی تبلیغاتی در چند شبکه ماهواره‌ای خارج از کشور کرده بود. ١١ عضو این شرکت بازرگانی که با نام جعلی «سینا» فعالیت خود را از چهار ماه پیش در مشهد آغاز کرده بودند، در مدت کوتاهی به سود میلیاردی دست پیدا کرده بود.

فریب در پوشش تبلیغاتی

مأموران پلیس مشهد چندی پیش در جریان ماجرای کلاهبرداری یک باند با فروش داروهای فاسد در این شهر از طریق پخش آگهی‌های تبلیغاتی قرار گرفتند. طعمه‌های این شرکت بازرگانی با مصرف لوازم بهداشتی و آرایشی و داروهای لاغری و گیاهی دچار عوارض جبران‌ناپذیری شده بودند.

به دنبال طرح این شکایت‌ها بود که مأموران پلیس مشهد تجسس برای دستگیری اعضای تولید این داروهای فاسد را در دستورکار خود قرار دادند.

بر اساس بررسی‌های پلیس در همه کلاهبرداری‌های انجام گرفته سردسته این باند برای رسیدن به اهداف خود، از طریق تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای به بهانه فروش داروهای گیاهی، لاغری، لوازم بهداشتی، آرایشی و ورزشی مشتریان بیشتری جذب می‌کرد.

اعضای این شرکت بازرگانی در فضای مجازی نیز آگهی‌های جذابی را منتشر کرده بودند. این گروه با پهن کردن یک دام فریبنده کلاهبرداری‌های خود را کلید می‌زدند و بیشتر مشتریان به صورت اینترنتی اقلام مختلف آرایشی و بهداشتی را خریداری می‌کردند.

دستگیری ١١ عضو کلاهبردار

همین اطلاعات کافی بود تا پلیس وارد عمل شود و خود را به مخفیگاه اعضای این گروه تبهکار در احمدآباد مشهد رساندند. تیم تحقیق ١١ عضو این شرکت غیرمجاز را دستگیر کردند و در بازرسی‌های خود به بیش از ۵٣‌هزار قرص، صدها روغن گیاهی و بیش از ۵٠‌هزار کرم و ٣٣٠ کیلوگرم مواد فاسد شده برخورد کردند.

شکایت وزارت بهداشت و درمان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان رضوی در رابطه با دستگیری اعضای شرکت تولید مواد بهداشتی سینا، گفت: «مردم هنوز اطلاعات چندانی نسبت به غیرقانونی بودن فعالیت این گروه ندارند و لیکن خوشبختانه وزارت بهداشت و درمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دادگاه علیه این مجموعه شکایت کرده است.» میانگین سنی این باند بین ٢۵ تا ۴٠‌سال است. این درحالی است که آزمایشات توسط وزارت بهداشت انجام شده و اکنون گزارش‌های مبسوطی از عوارض بسیار زیاد این مواد برای ما ارسال شده است. این باند برای ساخت روغن‌های گیاهی و پماد و کرم از روغن‌های فاسد و نباتی استفاده می‌کرده و متاسفانه این مواد عوارض بسیار جبران ناپذیری را برای سلامت مردم به همراه خواهد داشت.»

فروش در شبکه‌های مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان رضوی با اشاره به این‌که فروش این کالاها از طریق شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای انجام شده است، اظهار داشت: «خوشبختانه این داروها و مواد بهداشتی در هیچ داروخانه‌ای از مشهد به فروش نرسیده و پلیس فتا با پیگیری در فضای مجازی توانست این مجموعه را شناسایی کند.»

عرفانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمار جرایم در دو ماه نخست ‌سال‌جاری اشاره کرد و افزود: «۵٧‌درصد جرایم فضای سایبری را اقتصادی، ٢٧‌درصد اخلاقی، ١٠‌درصد اجتماعی و مابقی را سایر جرایم تشکیل می‌دهند.»

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان رضوی گفت: «هیچ مجوزی درخصوص موسسات مختلف برای فعالیت در شرکت‌های بازرگانی و شبکه‌های بازاریابی توسط پلیس فتا صادر نشده است. هیچ شخصی حق دخل و تصرف در حقوق شخصی افراد خصوصی را ندارد و تنها با کسانی که زمینه جرم را در جامعه تسهیل کنند، بشدت برخورد خواهیم کرد. »

طی فعالیت پلیس فتا از‌ سال ١٣٨٩ تاکنون افزون بر ٢٠‌هزار پرونده جرم سایبری در سطح کشور رسیدگی شده است. هم‌اکنون افزون بر ٣‌میلیون کاربر اینترنت در استان خراسان رضوی از فضای مجازی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-16 22:38

افزودن دیدگاه جدید