کد مطلب: 

178058
رییس مرکز بازرسی وزارت ارتباطات، خبر داد:

شناسایی گلوگاه‌های مفسده خیز در وزارت ارتباطات و بخش‌های تابعه

داوود سبوحی در دومین نشست مشترک مدیران کل دفاتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاههای اجرایی کشور، گفت: گلوگاههای مفاسد اقتصادی در نظام اداری باید شناخته شود و اقدامات پیشگیرانه در راستای حذف این گلوگاهها انجام گیرد.
شناسایی گلوگاه‌های مفسده خیز در وزارت ارتباطات و بخش‌های تابعه

به گزارش سیتنا، دومین نشست مشترک مدیران کل دفاتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاههای اجرایی کشور در  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

رییس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست قانون گرایی ، شفافیت و استقرار و توسعه سامانه های الکترونیک را در راستای توسعه سلامت اداری در سازمان ها لازم دانست و گفت : اصلاح برخی از فرایندها می تواند به کاهش مفاسد اقتصادی در ادارات کمک بزرگی نماید.

وی گفت: باید نسبت به کوچکترین فساد اداری در دستگاهها حساسیت داشت تا جامعه را از فساد منزه کنیم که در این زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم  با جدیت این مهم را دنبال می کند.

وی اتخاذ راهکارهای منسجم و برنامه ریزی شده برای صیانت از حقوق مردم را در این زمینه لازم خواند و گفت: مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصمم است تا در مسیر ارتقای سلامت اداری گام های موثری در مبارزه با فساد اداری بردارد.

سبوحی تاکید کرد: به منظور مبارزه با فساد اداری و صیانت از حقوق مردم ضروری است که  ابتدا فقر فرهنگی و سپس فقر اقتصادی را از میان برداریم.

رئیس کارگروه سلامت اداری وزارت ارتباطات در ادامه اظهاراتش با اشاره به برخی از مهم ترین فعالیت های مرکز بازرسی وزارت ارتباطات اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  در بحث دستور العمل اجرایی ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری و پیاده سازی سلامت اداری  جز وزارت خانه های پیشرو بوده است.وی با اشاره به فعال سازی کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم گفت: تا کنون بیست و پنج جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم برگزار شده است که در طی آن 59 مصوبه کاربردی تصویب و ابلاغ شده است.

وی از شناسایی گلوگاههای مفسده خیز در وزارت ارتباطات و شرکت ها و سازمان های تابعه خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با مفاسد اداری و اقتصادی در وزارت ارتباطات  صورت گرفته است.
سبوحی آسیب شناسی عملکرد سازمان ها و شرکت های تابعه و همچنین تهیه طرح های پیشگیرانه برای نقاط مفسده خیز را از جمله  مصوبات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم عنوان کرد و گفت:ابلاغ شاخص های ارتقا سلامت اداری ، از جمله طرح های این مرکز به منظور پیشگیری از فساد اداری بوده است.

وی همچنین  از راه اندازی نرم افزار جامع بانک اطلاعات کارکنان در اجرای منع مداخله کارکنان در معاملات دولتی  در وزارت ارتباطات  خبر داد و گفت: این نرم افزار می تواند در شناسایی مفاسد اقتصادی در وزاتر ارتباطات موثر باشد.

سبوحی راه اندازی و فعالیت سامانه پاسخگویی سپاس( 195) را نیز در راستای تکریم ارباب رجوع لازم دانست و  گفت: روزانه 1500 تماس با این سامانه صورت می گیرد که به صورت آنلاین در راستای ارتقا حقوق شهروندی فعالیت می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-16 16:04

افزودن دیدگاه جدید