کد مطلب: 

178032

افتتاح پروژه بین المللی فیبرنوری ایران و پاکستان در سیستان و بلوچستان

پروژه بین المللی فیبر نوری ایران-پاکستان با حضور وزیر ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.
افتتاح پروژه بین المللی فیبرنوری ایران و پاکستان در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر واعظی در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری ایران-پاکستان، گفت: مردم با انتخاب دولت تدبیر و امید به قانون گریزی و رفتارهای غیراخلاقی و قهر با دنیا، نه گفتند و به وحدت و رعایت حقوق شهروندی، همدلی و همزبانی پاسخ مثبت دادند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ایران متعلق به همه مردم است، گفت: هرگونه خط کشی قومیتی، سیاسی، زیرسوال بردن آرمانهای امام و انقلاب است.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان درانتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، رأی بالایی داشت و دولت نیز با وجود همه فشارها، مشکلات و ناملایمات عمدی و غیرعمدی، بر عهدی که با مردم بسته است، پایبند است.

وی گفت: موقعیت راهبردی و بازرگانی این استان بسیار بالاست و با وجود ناامنی‌هایی که حاصل همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان است، اما به همت مردم و مسئولان روز به روز وضع امنیت و توسعه استان بهتر می شود، همچنین از لحاظ طرح های عمرانی این استان در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد روستاییان استان سیستان و بلوچستان زیاد است و از سویی با توجه به نقش قابل توجه روستائیان در آبادانی کشور، باید توجه بیشتری به این بخش صورت گیرد و سعی داریم بودجه ویژه ای برای توسعه ارتباطات و اینترنت مناطق روستایی اختصاص یابد.

وی از افزایش ظرفیت انتقال خطوط بین شبکه‌ای از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: پهنای باند اینترنت از 700 مگابایت بر ثانیه در ابتدای کار دولت به 2400 مگابایت بر ثانیه رسیده است. راهبرد اصلی وزارت ارتباطات این است که در پژوهش و تقویت تولید داخلی با کمک مردم و شرکت‎های دانش‎بنیان به رونق اقتصادی کشور کمک کند.

واعظی با توصیف نقش اینترنت در همه ابعاد زندگی، دانشگاه، تجارت و آموزش ادامه داد: اینترنت ابزاری برای ارتقای کیفیت زندگی و کار مردم است و ما برای آینده برنامه داریم.

وی  اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط طبیعی و مرزی دارای وضعیت خاصی است که در این شرایط الحمدالله در دولت تدبیر و امید تحولات مثبتی در استان اتفاق افتاده است، از جمله اینکه بودجه این استان هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ما نیز در حوزه زیرساخت های ​​​ICT، 154 میلیارد تومان بودجه صرف کرده ایم که این بودجه خارج از بودجه مخابرات و تلفن همراه است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه روستاییان نقش بسیار مهمی در استان سیستان و بلوچستان ایفا می کنند، افزود: این استان بالاترین میزان روستا در کشور را دارد و وظیفه ما توجه ویژه به آنها است.

واعظی با بیان اینکه روستاییان سهم بزرگی در حفظ نظام و دولت دارند، افزود: برنامه وزارت ICT آن است که به 2000 روستای این استان اینترنت پرسرعت دهد.

وی با بیان اینکه شرکت پست در ابتدا زیانده بود و در دولت تدبیر و امید به مرحله سوددهی رسید، افزود: همکاران پست رابط ما و مردم هستند که باید با هوشمند سازی خدمات و تلفیق با IT ،خدمت رسانی را به شرایط جدید برسانیم.

واعظی بر اهمیت پست بانک در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: لازم است پست بانک با گسترش سیاست خرده بانکداری و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم، رسالت خود را جامه عمل بپوشاند و فعالیت خود را در این استان گسترش دهد.

واعظی در پایان تصریح کرد: با ارج نهادن به فعالیتهای روستاییان و نخبگان در حوزه ICT به فعالان این حوزه وام بدون بهره خواهیم داد.

گفتنی است این پروژه امکان برقراری ارتباط بین ایران و پاکستان از طریق فیبرنوری را فراهم می‌کند.

همچنین با این افتتاح ،مسیر فیبرنوری، از زاهدان به میرجاوه پاکستان متصل می شود  و مسیر ترانزیت ترکیه، ایران، پاکستان و چین هموار خواهد شد و به عبارتی دیگر جاده ابریشم IT از چین به ترکیه و پس از آن به اروپا متصل خواهد شد.

لازم به ذکراست برای انجام این پروژه  22 میلیارد تومان در ایران، هزینه شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-15 17:29

افزودن دیدگاه جدید