کد مطلب: 

178019
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، تاکید کرد:

پرداخت غیر متمرکز پرونده الکترونیک و تقویت دیتاسنتر در دستور کار سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، گفت: سرعت پیشرفت فناوری های نوین در سازمان تأمین اجتماعی با توجه به عقب ماندگی ها در این حوزه مناسب است و در آینده پرداخت غیر متمرکز پرونده الکترونیک و تقویت دیتا سنتر انجام خواهد شد.
پرداخت غیر متمرکز پرونده الکترونیک و تقویت دیتاسنتر در دستور کار سازمان تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید تقی نوربخش در شورای اداری مشترک ادارات کل بیمه ای استان تهران، افزود: قانون سازمان تأمین اجتماعی، قانون مستحکم و مترقی است پتانسیل های فراوانی دارد و با تکیه بر آن می توان این سازمان را به بهترین شکل اداره کرد.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی از حواشی تحمیلی به این سازمان دور شده و کار سیاسی خط قرمز ما در این سازمان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دور شدن از مشکلات و حاشیه ها به سادگی انجام نشد و نیازمند یک سری برنامه ریزی ها و تصمیماتی بود که انجام شد تا بتوانیم با اعتماد سازی امنیت اجتماعی را بالا ببریم.

وی افزود: در حال حاضر با برنامه ریزی های مدون، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص سازمان تأمین اجتماعی در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

دکتر نوربخش اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی بر اساس قانون عمل می کند و پاکدستی در تمام حوزه های بیمه ای، درمانی و اقتصادی الزامی بوده و جزو خط قرمزهای این سازمان است.

وی تصریح کرد: در این دوره از مدیریت سازمان هیچ گونه توصیه ای از مقامات دولتی و غیر دولتی  برای عزل و نصب ها صورت نگرفته و تمامی مدیران در حوزه های مختلف از افراد پاکدست با کمترین چالش انتخاب شده اند.

وی گفت: معیار ارزیابی کارکنان در سازمان تأمین اجتماعی اصول حرفه ای است و کرامت و عزت این سازمان مدیون تلاش کارکنان و مدیران این سازمان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: تغییر پی در پی مدیران عامل در دولت گذشته باعث ایجاد مشکلاتی در سازمان شده و باید جبران مافات کنیم تا بتوانیم اثرات این تغییرات را از بین برده و به تعهدات مان در زمان مقرر عمل کنیم.

دکتر نوربخش اظهار داشت: سرعت پیشرفت فناوری های نوین  در سازمان تأمین اجتماعی با توجه به عقب ماندگی ها در این حوزه مناسب است و در آینده پرداخت غیر متمرکز پرونده الکترونیک و تقویت دیتا سنتر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین فشار اقتصادی  بر کشور وارد شده و فشار تحریم ها بر روی بانک ها، مؤسسات اقتصادی و حتی افراد اثرات بدی  بر روی اقتصاد داشته است.

دکتر نوربخش افزود: سازمان تأمین اجتماعی متأثر از اقتصاد ملی است و زمانی که بازار تولید و سرمایه با رکود مواجه باشد بر روی سرمایه عمومی و به تبع آن وصول درآمد این سازمان نیز تأثیر دارد.

وی گفت: فروش اموال، استقراض و عدم انجام تعهدات کارهایی است که در زمان رسیدن به نقطه سربه سری انجام شده و در دوره فعلی مدیریت سازمان تلاش ها بر این است که از این روندهای ناخوشایند جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: یکی از اولین اقدامات تیم مدیریتی در دولت تدبیرو امید بازسازی شأن سازمان با شرکای اجتماعی و قوای مختلف بود که توانستیم این موفقیت بزرگ را به دست بیاوریم به طوری که تأمین اجتماعی توسط دیوان عدالت اداری در بین 64 دستگاه به عنوان دستگاه برتر شناخته شد و در قوه مقننه نیز جایگاه تأمین اجتماعی تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه در سال 93 براساس برنامه و بودجه سازمان حرکت کردیم، اظهار داشت: در دو سال گذشته مستمری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی حدود 50 درصد رشد داشت که با وجود فشاری که به سازمان وارد شد اما برای جبران عقب ماندگی سال های گذشته این افزایش انجام شد.

دکتر نوربخش تصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، شاهد تحول در درمان بیمه شدگان هستیم و باید اذعان داشت درمان بیمه شدگان قبل از اجرای این طرح وضعیت قابل قبولی نداشت و بنا به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آن زمان 50 تا 60 درصد پرداخت ها از جیب مردم بود و در هزینه های خانمانسوز نیز به 7 درصد رسیده بود و عدم اعتبار دفترچه های بیمه نیز از دیگر مشکلات در بحث درمان بود.

وی با بیان اینکه هنوز مشکلاتی در حوزه درمان وجود دارد اما وضعیت قابل قیاس با قبل نیست، گفت: هزینه های دارویی در سال 91 حدود 760 میلیارد تومان بوده که در سال گذشته به 2 هزارو 900 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-14 21:02

افزودن دیدگاه جدید