کد مطلب: 

177991

دعوت دکتر واعظی از شرکت‌های معتبر چینی حوزه‌ی ICT برای حضور در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که به کشور چین سفر کرده است با میایی وی وزیر صنعت و فناوری این کشور دیدار کرد.
دعوت دکتر واعظی از شرکت‌های معتبر چینی حوزه‌ی ICT برای حضور در ایران

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در دیدار با وزیر صنعت و فناوری چین، ضمن تاکید بر سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی و گسترش روابط با کشورهای مختلف، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای گسترش انواع روابط و مناسبات را با کشور چین در زمینه های مختلف به خصوص حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.

وی با استقبال از سرمایه گذاری کشور چین در جاده ابریشم، گفت: با توجه به سابقه تاریخی حضور دو کشور در جاده ابریشم، جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای همکاری و گسترش فعالیت‌ها را در این زمینه دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرمایه گذاری های اخیر دولت تدبیر و امید در زمینه IT و ICT و تامین زیرساخت‌های لازم این حوزه، گفت: جمهوری اسلامی ایران از حضور شرکت‌های معتبر چینی در کنار سایر شرکت‌های داخلی و خارجی و ایجاد زمینه های رقابتی بین آنها استقبال می کند.

واعظی با بیان اهمیتهای فناوری اطلاعات در دنیای کنونی و رشد سریع این فناوری در دنیا، گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه بر اقتصاد هر کشوری تاثیرگذار بوده و ظرفیتهای لازم برای توسعه در هر بخشی از جامعه را فراهم می کند.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش همکاری در زمینه آموزش، تحقیق و پژوهش و سرمایه گذاری مشترک در بخش IT و ICT با وزارت صنعت و فناوری چین است.

واعظی در پایان ضمن دعوت از همتای چینی خود برای سفر به ایران و بازدید از پیشرفتهای اخیر کشورمان، در زمینه صنعت و فناوری بر سر یک یادداشت تفاهم همکاری با وزارت صنعت و فناوری چین در زمینه ICT به توافق رسید.

وی اشاره کرد که این یادداشت تفاهم در سفر میایی وی وزیر صنعت و فناوری چین به تهران امضاء خواهد شد.

در این دیدار میایی وی وزیر صنعت و فناوری چین نیز ضمن استقبال و اظهار آمادگی از دعوت دکتر واعظی از ایشان برای سفر به تهران، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه نقش موثر و مهمی دارد که نمی توان آن را انکار کرد.

وی با بیان برخی از پیشرفتهای ایران، گفت: ایران در سالهای اخیر به پیشرفتهای علمی و صنعتی خوبی رسیده است و ما آماده ایم تا روابط و همکاری خود را در زمینه های مختلف از جمله آموزش، تحقیق و پژوهش و سرمایه گذاری مشترک در بخش IT و ICT را با این کشور گسترش دهیم.

وی افزود: دولت چین بر تامین منابع مالی و سرمایه گذاری در طرحها و پروژه های مختلف در ایران تاکید فراوانی دارد.

در پایان دو طرف با تشکیل یک کارگروه ویژه مشترک برای پیگیری توافقات به عمل آمده در این سفر  موافقت کردند و تهیه سند فنی این توافقات، دستور جلسه مشترک بعدی و فراهم کردن زمینه های سفر وزیر صنعت و فناوری چین به تهران را از این کارگروه ویژه خواستار شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-12 20:31

افزودن دیدگاه جدید