کد مطلب: 

177954
رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی:

رویکرد اصلی «اینوتکس» انتقال دانش فنی است

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، رویکرد اصلی دومین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری را، انتقال دانش فنی و فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک بین شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و کشورهای خارجی بیان کرد.
رویکرد اصلی «اینوتکس» انتقال دانش فنی است

به گزارش سیتنا، مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، در دومین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اظهار کرد: شبکه‌سازی و ارتباط گرفتن، خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد، چرا که این امر نیازمند زیرساخت، نهاد و رویداد است.

وی در این‌باره توضیح داد: این اتفاق که ما انتظار داشته باشیم شرکت‌های دانش‌بنیان خودشان به سراغ بازاریابی و صادرات بروند، یا یک شرکت خارجی متوجه شود چه نیازهای فنی ای داریم، به‌خودی‌خود روی نمی‌دهد.

صفاری نیا، عملی شدن این امر را نیازمند هدایت و برنامه‌ریزی عنوان کرد و افزود: رویدادهایی چون نمایشگاه اینوتکس که نمایشگاه‌های های‌تک در دنیا هستند، این امکان را فراهم می‌کند که شرکت‌ها متوجه شوند، سطحشان نسبت به شرکت‌های خارجی به چه میزان است.

وی ادامه داد: گاهی ما با ابداع چیزی احساس می‌کنیم کار ویژه‌ای انجام داده‌ایم، اما در نمایشگاهی چون نوآوری و فناوری متوجه می‌شویم که شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور خارجی در چه سطحی هستند و ما در چه سطحی هستیم؛ پیشتازها چه کسانی هستند و با چه کسانی می‌توان ارتباط تحقیقاتی برقرار کرد؟

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی که برگزارکننده دومین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری است، بیان کرد: این نمایشگاه، فضایی فراهم می‌کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه خود را درک و رقبای خود را در سطح بین‌المللی بشناسند.

صفاری‌نیا در این‌باره ادامه داد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به برگزاری چنین نمایشگاهی، می‌توانند با برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان خارجی برای ورود به بازارهای جهانی ارتباط برقرار کنند و با برخی دیگر برای انتقال دانش فنی و افزایش توانمندی فنی قرارداد ببندند.

وی با بیان این‌که، نمایشگاه «اینوتکس» برای شرکت‌های خارجی هم فرصتی در زمینه یافتن بازار را فراهم می‌کند، ادامه داد: هدف‌گذاری نمایشگاه اینوتکس این است که به شرکت‌های خارجی بگویم نمی‌توانند فقط محصول خود را در بازار ایران ارائه دهند، و البته در کنار این موارد نیز بخش R&D و انتقال دانش فنی برای ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

صفاری نیا در پایان، تفاوت نمایشگاه نوآوری و فناوری را با دیگر نمایشگاه‌ها، در انتقال محتوای دانش فنی و فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک عنوان کرد.
دومین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری inotex2015 با حضور شرکت‌هایی از 15 کشور خارجی، 19 تا 22 خردادماه سال جاری، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی در سالن‌های 44 و خلیج فارس محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-10 15:22

افزودن دیدگاه جدید