کد مطلب: 

177944
در پی پیشنهاد مدیرعامل رایتل به رگولاتوری، صورت می‌گیرد:

اتصال مستقیم اپراتورهای تلفن همراه به سامانه‌ی ثبت احوال کشور

در پی پیشنهاد مدیرعامل رایتل به مدیران سازمان تنظیم مقررات برای اتصال مستقیم اپراتورهای تلفن همراه به سامانه‌ی ثبت احوال کشور در راستای احزار هویت سریع و با دقت بیشتر کاربران، معاون سازمان تنظیم مقررات از اجرای آزمایشی این طرح توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور خبر داد.
اتصال مستقیم اپراتورهای تلفن همراه به سامانه‌ی ثبت احوال کشور

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر "غلامرضا داداش زاده" با تایید اتصال آزمایشی یکی از اپراتورهای تلفن همراه به سامانه ثبت احوال کشور، گفت: با اجرای این طرح، امکان ثبت نام سیم کارت های تلفن همراه به صورت آنلاین فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه از گذشته تا کنون، زمانی که مشترک سیم کارت خریداری می‌کرد پس از ثبت هویت در بانک اطلاعاتی اپراتور، سیم کارت به صورت آنلاین فعال نمی‌شد و حداقل 24 ساعت زمان می برد، افزود: این موضوع یکی از دلایلی بود که بسیاری از مشترکان نسبت به خرید سیم کارت‌های فعال از بازار اقدام می‌کردند که این کار غیرقانونی است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه با تمهیدات صورت گرفته از سوی اپراتورها، فاصله زمانی ثبت و فعال سازی سیم کارت‌های موبایل به حداقل می رسد، تصریح کرد: بزودی احراز هویت و فعال سازی سیم کارت‌های موبایل آنلاین خواهد شد.

وی اتصال به سامانه ثبت احوال و ثبت آنلاین مالکیت سیم کارت را راهی برای جلوگیری از خرید سیم کارت‌های فعال در بازار عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، حتی کسانی که قصد دارند فقط برای یک روز، سیم کارت داشته باشند، می‌توانند سیم کارت را به نام خود ثبت کنند.

گفتنی است؛ در اولین نشست کاری اپراتورها با رگولاتوری در سال جاری که 30 فروردین ماه به میزبانی رایتل برگزار شد، مهندس سید "مجید صدری" مدیرعامل رایتل در بخشی از سخنانش ضمن اشاره به بحث احراز هویت مشترکان تلفن همراه که از سوی رگولاتوری در دست اقدام است، پیشنهاد داد: سازمان تنظیم مقررات امکانی فراهم کند که زمینه اتصال مستقیم اپراتورهای تلفن همراه به سامانه‌ی ثبت احوال کشور فراهم شود تا نحوه احراز هویت با سرعت عمل و دقت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-09 22:18

افزودن دیدگاه جدید