کد مطلب: 

177941
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جریان بازدید از Innotex2015:

آورده‌های فناورانه «اینوتکس» چشم‌گیر خواهد بود

فرهادی با بیان این‌که آورده‌های فناورانه «اینوتکس» چشم‌گیر خواهد بود، گفت: باید شرکت‌های دانش‌بنیان را تا جایی حمایت کنیم که محصولات آن‌ها به طور کامل، پخته و در ادامه، تجاری‌سازی شود.
آورده‌های فناورانه «اینوتکس» چشم‌گیر خواهد بود

به گزارش سیتنا، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جریان بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (inotex2015) آورده فناورانه این نمایشگاه را بسیار مطلوب و مناسب بیان کرد و گفت: پیش از این کم و بیش در جریان تولیدات فناورانه ایرانی بودم، اما امروز که بخشی از این محصولات را بازدید کردم، متوجه شدم تولیدات ایرانی بسیار درخور توجه و البته کاملا قابل رقابت با کشورهای خارجی است.

وی از جمله محصولات فناورانه و دانش بنیان قابل توجه در این نمایشگاه را سیمولاتورها (شبیه ساز)، ربات جراحی سینه، سیستم نویگیشن (ناوبری) و پاره‌ای از محصولات پزشکی و غیرپزشکی عنوان کرد و افزود: این محصولات تاییدیه رسمی دارند که به صورت جهانی قابل استفاده هستند.

فرهادی درباره تاثیر این نمایشگاه که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود، در راستای ارتباط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و جهانی گفت: با برخی از شرکت‌های خارجی صحبت و قرار شده است برای تبادل تکنولوژی یا تولید محصول فناورانه مشترک همکاری هایی صورت گیرد.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره چگونگی پیشبرد رشد شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: باید این شرکت‌ها را راغب و تشویق به جهت‌گیری‌ها به سمت آموزش‌های فناورانه و توسعه رشته‌های مناسب در این زمینه‌های علمی و فناورانه کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که، باید تحقیقاتی که منجر به ساخت محصولات فناورانه و دانش بیان می شود را گسترده‌تر کنیم، افزود: همچنین باید فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را در مراکز رشد توسعه داد.

فرهادی ادامه داد: باید شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان چه آن‌هایی که در پارک‌های فناوری سراسر کشور عضو هستند و چه شرکت‌های دیگر را تا جایی حمایت کنیم که محصولات آن‌ها کامل پخته و تجاری‌سازی شود.

دومین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری innotex2015 با حضور شرکت‌هایی از 15 کشور خارجی، 19 تا 22 خردادماه سال جاری، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی در سالن‌های 44 و خلیج فارس محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-09 20:38

افزودن دیدگاه جدید