کد مطلب: 

177940

«اینوتکس» سکوی تبادل فناوری و نوآوری ایران با جهان است

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین نمایشگاه INOTEX را سکویی برای تبادل فناوری و نوآوری ایران با جهانیان خواند.
«اینوتکس» سکوی تبادل فناوری و نوآوری ایران با جهان است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، در دومین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری (INOTEX)، درباره تأثیر این نمایشگاه بر گسترش ارتباط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی با شرکت‌های خارجی گفت: هنوز قدم‌های اول هستیم و تاثیرگذاری نمایشگاه نوآوری و فناوری بسیار زیاد می‌تواند باشد. این نمایشگاه باید چند سال فعالیت‌های گسترده داشته باشد تا بتواند بیش از این جایگاه خود را در تقویم نمایشگاه‌های فناوری دنیا باز کند که البته این مهم، مستلزم تداوم و استمرار است.

وی افزود: نمایشگاه اینوتکس، سکوی بسیار خوبی برای تبادل فناوری و نوآوری است. با این واسطه کشورهای خارجی می‌توانند با ظرفیت‌های فناوری ایران آشنا شوند.

سرکار، درباره نقش شرکت‌های حوزه نانو در نمایشگاه نوآوری و فناوری با بیان این‌که، شرکت‌های نانو ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند، ادامه داد: ایران نیز در حوزه نانو از جمله کشورهای تراز اول جهان محسوب می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی با اشاره به این‌که، این مهم، موضوعی نیست که تنها ما نائل به آن باشیم، افزود: اهل فن، ایران را در حوزه فناوری نانو جزو 10 شرکت برتر دنیا می‌شناسد. این امر هم در تمامی حوزه‌ها چه تولید علم، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات مبتنی بر نانو قابل‌توجه است.

وی توضیح داد: ستاد توسعه و فناوری نانو معاونت علمی با سالیان سال تلاش، توانسته این جایگاه را در میان جهانیان پیدا کند. پس امروز باید نگاهمان بیشتر به صادرات محصولات مبتنی بر نانو باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در راستای صادرات محصولات دانش‌بنیان حوزه نانو بیان کرد: کشور ما از نظر بازار ظرفیت محدودی در این حوزه دارد. اگر نگاه ما به خارج از مرزهای کشور نباشد، در دستیابی به اهدافی چون بالابردن اقتصاد مبتنی بر فناوری نانو به به نبست خواهیم خورد.

سرکار تاکید کرد: تعامل با کشورهای خارجی، تبادل با کشورهای پیشرفته و کسب بازارهای بین‌المللی از اهداف اولیه ستاد نانو است که امیدواریم در چند سال آینده، کشورمان بیش از پیش شاهد این‌دست، دستاوردها باشد.

دومین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری innotex2015 با حضور شرکت‌هایی از 15 کشور خارجی، امروز 19 خردادماه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد و تا 22 خردادماه سال جاری، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی در سالن‌های 44 و خلیج فارس محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-09 20:34

افزودن دیدگاه جدید