کد مطلب: 

177939

اعطای جایزه تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی به دانشگاه‌های غیردولتی تسری پیدا کرد

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: موافقت‌نامه اعطای جایزه تجاری سازی فناوری به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.
اعطای جایزه تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی به دانشگاه‌های غیردولتی تسری پیدا کرد

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود شیخ‌زین‌الدین، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیان کرد: این موافقت‌نامه به منظور حمایت از تجاری‌سازی فناوری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی، بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آن دانشگاه و با توجه به رویکرد جدید آن دانشگاه در تامین بخشی از هزینه های خود از این پس، امضا شد.

وی افزود: مدت این موافقت‌نامه از ابتدای سال 93 به مدت 6 سال تعیین شده است؛ و بر اساس ماده 4 این آیین‌نامه اعتبار تشویقی در نظر گرفته شده برای دانشگاه آزاد، 5 درصد از کل فروش محصولات در شرکت‌های برخاسته از دانشگاه آزاد تا سقف حداکثر 100 میلیارد ریال فروش در سال است و برای هر مورد تا مدت حداکثر 7 سال قابل محاسبه است، سقف محصولات مشمول نیز برای هر واحد تابع دانشگاه آزاد اسلامی، 5 محصول است.

وی تصریح کرد: پس از امضای موافقت‌نامه، دانشگاه آزاد بایستی با شناسایی شرکت‌های تابعه، مستندات فروش قطعی محصولات شرکت‌ها را بر اساس ضوابط درج شده در آیین‌نامه، حداکثر تا پایان اسفندماه به معاونت ارائه کند و آمار فروش اسفند هر سال در محاسبات سال آتی محاسبه می‌شود.

براساس این گزارش، هدف از اعطای این جایزه، تشویق دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به تجاری‌سازی فناوری‌های توسعه‌یافته خود از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان متشکل از اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه ها است.

این آیین‌نامه تلاش دارد نقش اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که اقدام به تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی فناوری می‌کنند را در دانشگاه ‌های کشور، برجسته و به جایگاه واقعی خود نزدیک تر کند. بر همین اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معادل 5درصد از فروش محصولات دانش‌بنیان تابعه دانشگاه را به صورت جایزه به آن دانشگاه، مرکز علمی یا پژوهشی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-09 20:22

افزودن دیدگاه جدید