کد مطلب: 

177919

اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی ممنوع

فضای مجازی در کنار مزایای بی شمار آن ،معایبی نیز در بردارد که عدم آشنایی کامل با این فضا می تواند آسیب های اجتماعی زیادی را برای خانواده ها به بار آورد.
اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی ممنوع

به گزارش سیتنا، سرگرد «موسوی» رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان البرز گفت: خانواده در تمام فرهنگ ها کانون شکل گیری هویت فرد است،والدین چندان با اینترنت و فضای مجازی آشنایی ندارند و فرزندان آنها در جهت برقراری تماس با دوستان قدیمی یا یافتن دوستان جدید و به اشتراک نهادن اطلاعات شخصی و موضوعات مورد علاقه شان در شبکه های اجتماعی مجازی عضو می شوند و اغلب نیز از خطراتی که در کمین انهاست اگاه نیستند.

این کارشناس در ادامه اظها ر داشت: شناسایی سایتهای معتبر علمی و تفریحی و خبری و....... و ذخیره آنها در سیستم و ارائه آن سایتها به فرزندان جهت استفاده آنها می‌تواند از جستجوی بدون هدف و اصطلاحا وبگردی‌های بی‌هدف در اینترنت مانع شود تا فرزندانمان از آسیبهای فضای مجازی در امان بمانند.

سرگرد موسوی افزود :دقت در محل قراردادن کامپیوتر در خانه، نصب نرم افزارهای امنیتی روی سیستم، استفاده از ابزارهای کنترلی و نظارتی از سوی والدین، انتخاب کلمه عبور مناسب، چک کردن نرم افزار امنیتی سیستم ،عدم استفاده از بلوتوث که مهم ترین عامل به خطر افتادن اطلاعات است و استفاده از خدمات کامپیوتری مجاز در جهت تعمیر رایانه ها را از جمله موارد لازم برای پیشگیری از آسیب های فضای مجازی می باشد.

موسوی در ادامه بیان کرد: در فضای مجازی اطلاعات در کمترین زمان ممکن قابل دسترسی هستند و با توجه به جعلی بودن آن امکان کلاهبرداری ، جرائم اخلاقی؛ جاسوسی و هتک حرمت افراد در این فضا بسیار زیاد است.

کارشناس پلیس فتا در پایان با بیان اینکه کاربران با دقت بیشتری عضو شبکه های اجتماعی شوند، افزود: عضویت نا‌آگاهانه در این شبکه ها می‌تواند به افراد آسیب های جبران ناپذیری وارد کند تا حدی که حتی آبروی افراد را به خطر اندازد بنابراین هنگام عضویت در شبکه های اجتماعی، از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی و خانوادگی به شدت خودداری کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-08 16:56

افزودن دیدگاه جدید