کد مطلب: 

177747
تهران از نمایشگاه‌ بین المللی به شبکه‌ی فیبرنوری متصل می‌شود؛

آغاز پروژه‌ی اجرایی اتصال شهر تهران به شبکه‌ی پهن باند فیبرنوری

عملیات اتصال شهر تهران به شبکه‌ی فیبرنوری کشور که بهره برداری از آن تحولی شگرف در حوزه‌ی ارتباطات کشور به شمار می‌رود، راس ساعت 10 صبح دوشنبه (11 خردادماه جاری) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران انجام می‌شود.
آغاز پروژه‌ی اجرایی اتصال شهر تهران به شبکه‌ی پهن باند فیبرنوری

به گزارش خبرنگار سیتنا، از آنجا که پروژه‌ی اتصال منازل به شبکه‌ی فیبرنوری به عنوان یک پروژه‌ی ملی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد، اپراتور چهارم به عنوان مجری شبکه‌ی FTTx در سراسر کشور، پس از اتمام فاز مطالعاتی این فناوری نوین، با ورود به مرحله‌ی اجرا، اتصال هفت کلان شهر کشور به این شبکه را در دستور کار قرار داد و در همین راستا محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران به عنوان نقطه‌ی آغازین این پروژه در شهر تهران انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، آیین آغاز عملیات ایجاد شبکه‌ی دسترسی پهن باند، روز دوشنبه 11 خرداد ماه 1394 راس ساعت 10 صبح در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و با حضور جمعی از مسوولان حوزه‌ی ICT برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ تهران دومین شهر از کلان شهرهای کشور است که در فاصله‌ی کمتر از یک ماه و پس از شهر کرج، به مرحله‌ی عملیات اجرایی این پروژه وارد می‌شود.

تاکید می‌شود؛ برنامه‌ی شرکت ایرانیان نت به عنوان مجری پروژه‌ی اتصال منازل به شبکه‌ی فیبرنوری کشوری در سال جاری، اجرای 500 هزار پورت شبکه در هفت کلان شهر تهران، کرج، قم، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز است و این درحالی است که به ازاء هر پورت امکان واگذاری حداقل 20 و حداکثر 100 مگابایت پهنای باند به متقاضیان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-31 23:20

افزودن دیدگاه جدید