کد مطلب: 

177728
دکتر حمید ضیایی پرور در همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات:

محدودیت‌ شبکه‌های اجتماعی با گفتمان رییس جمهور در تضاد است/ افزایش پهنای باند اینترنت برای همه ما مسوولیت آفرین است

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: در رسانه ملی هنوز در خصوص شبکه های مجازی، گفتمان منفی حاکم است و تا این گفتمان باشد عزمی برای آموزش دیده نمی شود.
محدودیت‌ شبکه‌های اجتماعی با گفتمان رییس جمهور در تضاد است/ افزایش پهنای باند اینترنت برای همه ما مسوولیت آفرین است

به گزارش سیتنا، دکتر حمید ضیایی پرور در همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجموعه های وابسته که روز شنبه 9 خرداد در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شد، اعلام کرد: به منظور بهره گیری از قابلیت های شبکه های اجتماعی پرسنل و کارشناسان روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی در سراسر کشور از طریق یکی از شبکه های اجتماعی مجازی مبتنی بر موبایل  به تبادل نظر می پردازند.

او افزود: این موضوع به تسریع کارها کمک قابل توجهی کرده است در عین حال که تمامی کارشناسان روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی بلافاصله در جریان اخبار روز حوزه خود قرار می گیرند.

وی متذکر شد: در حال حاضر مطالعه شبکه های اجتماعی به منظور معرفی جاذبه های میراثی و گردشگری ایران در دستور کار قرار گرفته است.

ضیایی پرور به عنوان کارشناس شبکه های اجتماعی و مجازی تاکید کرد: شبکه های اجتماعی این امکان را دارند که جایگزین برخی رسانه ها شوند؛ از این رو می توان از ظرفیت آنها برای اطلاع رسانی استفاده مناسب کرد.

وی در ادامه با توجه به محدودیت های موجود در استفاده از شبکه های اجتماعی در سازمان ها به راه اندازی صفحه رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شبکه آپارات اشاره کرد و گفت: مخاطبان این صفحه هر روز هزاران فیلم منتشره توسط روابط عمومی سازمان را مشاهده و دانلود می کنند.

 رییس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به سابقه ورود اینترنت و وبلاگ ها و ویکی ها در ایران، گفت: هم اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۰۵ درصد رسیده و مدل استفاده از اینترنت تغییر کرده است.

ضیایی پرور افزود: در این سال ها سرعت اینترنت افزایش پیدا کرده است.

کارشناس شبکه های اجتماعی و مجازی گفت: البته دولت در این خصوص از سوی برخی گروه ها برای محدود سازی این فناوری ها تحت فشار قرار می گیرد که مقاومت می کند.

ضیایی پرور افزود: افزایش پهنای باند و دسترسی ها مسئولیت هایی را برای ما ایجاد می کند.

مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی گفت: در رسانه ملی هنوز در خصوص شبکه های مجازی، گفتمان منفی حاکم است و تا این گفتمان باشد عزمی برای آموزش دیده نمی شود.

ضیایی پرور افزود: هم اکنون بهترین راه، اتخاذ گفتمان ایجابی برای توسعه فناوری های عرصه ارتباطات است.

وی در ادامه به تأثیر استفاده از این شبکه های اجتماعی و مجازی در ارتقاء عملکرد روابط عمومی سازمان ها و نهادها اشاره کرد.

ضیایی‌پرور گفت: اکنون شبکه‌های اجتماعی می‌توانند انتشاردهنده شایعات مختلف باشند و برهمین اساس لازم است به اهمیت آنها توجه زیاد شود تا انتشار شایعات در نطفه خاموش شود.

وی همچنین متذکر شد: اکنون در موارد متعدد افراد برای انتقال مطالب خود حتی سرویس‌هایی مانند ایمیل و چت را ترک کرده و به نرم‌افزارهای ارتباطی موبایل روی آورده‌اند.

ضیایی‌پرور ادامه داد: اما در کشور ما متاسفانه برخی دستگاه‌ها ناخواسته محدودیت‌هایی را در این زمینه در نظر می‌گیرند که به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها با گفتمان رییس جمهوری در تضاد است، از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که این حوزه نیاز به نوعی تجدید‌نظر دارد، چرا که اکنون شرایط دنیا به سمتی می‌رود که دیگر امکان محدود‌کردن فضای ارتباطی وجود ندارد و در این فضا لازم است ما نوعی تجدید‌نظر داشته باشیم.

همایش یک روزه روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات صبح شنبه نهم خرداد 94 با حضور اساتید مختلف ارتباطات، وزیر ICT و کارمندان روابط عمومی وزارت ارتباطات برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-30 18:04

افزودن دیدگاه جدید