حضور روابط عمومی در شبکه های اجتماعی به مثابه خرد کل
به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر حمید ضیایی پرور در همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات، گفت: رصد کردن شبکه های اجتماعی این فرصت را برای روابط عمومی ها به وجود می آورد تا در مورد فضای جامعه اطلاعات بیشتری به دست آورند و این عینیت مردم داری در روابط عمومی است.
وی افزود: حضور در گروههای شبکه های مجازی خبرنگاران حوزه به کارشناسان روابط عمومی کمک می کند تا از فضای خبری سازمان متبوع با خبر باشند و پیش از نشر خبر واکنش های احتمالی را پیش بینی کنند.
دکتر ضیایی پرور تحلیل محتوای شبکه های اجتماعی را یکی از مهمترین فعالیت های روابط عمومی پیشتاز ذکر کرد و اظهار داشت: آنچه در درون این شبکه ها اتفاق می افتد، می تواند به کارشناسان حوزه روابط عمومی کمک کند تا شایعات را در نطفه پاسخگو باشند و از نشر آنها جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: حضور روابط عمومی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به مثابه خرد کل عمل می کند و از این طریق می توان به ضریب نفوذ بیشتری بین مخاطبان سازمان دست یافت.
این استاد دانشگاه با اشاره به جایگزینی شبکه های مجازی با سایر ابزارهای ارتباطی، تصریح کرد: صفحات رسمی سازمان ها در شبکه های مجازی امروزه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده و به جرات می توان گفت بازدید از این صفحات از سایت های رسمی سازمان ها بیشتر و پیام های آن در جامعه تاثیرگذاری بیشتری دارد.
وی در پایان حضور سازمان های دولتی را در شبکه های اجتماعی بومی و داخلی بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: فعالیت روابط عمومی ها در این شبکه ها می تواند به نشر و باز خورد فعالیت های دولت تدبیر و امید کمک شایانی کند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید