کد مطلب: 

177721
دکتر محسنیان راد در همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات:

وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها انعکاس علل ناکارایی های جامعه به مدیران است

دکتر محسنیان راد در همایش یک روزه کارشناسان روابط عمومی حوزه وزارت ارتباطات، گفت: تحولات فناوری ارتباطی طی دو دهه آینده باعث شکسته شدن انحصار رسانه ای می شود و در اینجاست که باید در صدد تشکیل روابط عمومی های کارا باشیم.
وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها انعکاس علل ناکارایی های جامعه به مدیران است

به گزارش سیتنا، دکتر محسنیان راد استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به شکل گیری اولین روابط عمومی در سال 1906 در آمریکا، گفت: روابط عمومی ها در دنیا دو مرحله را پشت سرگذاشته و اکنون در مرحله سوم، تجزیه و تحلیل و بازتاب پیام ها به مدیران ارشد و بالادستی قرار دارند.

وی ورود روابط عمومی به کشورهای در حال توسعه را از سال 1950 دانست و افزود: روابط عمومی در این کشورها تقلیدی از کشورهای توسعه یافته بوده است و در بسیاری از این کشور ها از جمله کشور ما به دلیل ساختار اقتدارگرای نظام پهلوی هیچ یک از مراحل رشد خود را طی نکرد.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ماهیت مدیریت بومی است که خصلت های چندگانه ای از جمله خودجوشی، غیر تحکم آمیزبودن، مشارکت داوطلبانه و تحریک عاطفی را در ذات خود دارد.

 وی با اشاره به موفقیت این شیوه مدیریت در دوره های کوتاه مدت مانند جنگ تحمیلی تاکید کرد: در زمانی که مدیریت پیچیده تر و بلند مدت می شود، این شیوه با نیازمندی های جدیدی روبرو خواهد شد که می توان به درجات متفاوت از تخصص، کارایی، انطباق با شرایط و تعهد قانونی رسید.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: در شرایطی که این سه عنصر در کنار هم قرار نگیرند، سرگردانی در انتخاب مخاطب اصلی روابط عمومی ها به وجود می‌آید.

دکتر محسنیان راد ادامه این وضعیت را به تشکیل روابط عمومی بازخورد گریز منتج دانست و افزود: در این زمان است که  بروکراسی آشفته، کارکنان و مخاطبان ناراضی در جامعه به وجود می آیند.

وی با اشاره به آیه 148 سوره نساء و آیه 10 سوره رعد گفت: وظیفه اصلی روابط عمومی در ایران کشف علل ناکارایی های جامعه و انعکاس به مدیران ارشد و مقامات بالاتر سازمان است تا در دهکده جهانی زودتر از رسانه ها به رفع آنها بکوشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-30 17:07

افزودن دیدگاه جدید