کد مطلب: 

177718
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت:

وظیفه‌ی روابط عمومی‌ها حفظ سرمایه اجتماعی است

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در همایش روابط عمومی های مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تقدیر از روابط عمومی وزارت ارتباطات به عنوان یکی از فعال ترین روابط عمومی های کشور گفت: این وزارتخانه بارها به عنوان روابط عمومی برتر شناخته شده است و در واقع امتیازاتی که این وزارتخانه دارد، این اتفاق دور از انتظار نیست.
وظیفه‌ی روابط عمومی‌ها حفظ سرمایه اجتماعی است

به گزارش سیتنا، علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، افزود: شعار حرفه ای گری و اخلاق مداری دو مفهوم جدا از یکدیگر نیستند.

وی حرفه ای گری را ارائه اطلاعات روشن، دقیق و تبدیل تهدیدها به فرصت ها بیان کرد و گفت: اگر اصول کار روابط عمومی ها تدوین و به طور دقیق مصوب شود و به صورت برنامه درآید به اصول حرفه ای می رسیم که در آن اخلاق هم دیده شده است.

وی با تاکید بر الگو سازی، گفت: واقعیت امر این است که روابط عمومی ها دچار تغییر و تحول نمی شوند مگر آنکه تغییر نگرش در رسانه ها و مدیران دستگاههای اجرایی رخ دهد.

وی، با بیان اینکه متاسفانه مخاطبان اصلی روابط عمومی ها، رسانه ها و مدیران ارشد دستگاه‌ها هستند، افزود: در این میان جامعه بزرگ افکار عمومی به فراموشی سپرده شده و باید تلاش کنیم این سیکل معیوب با تغییر نگرش رسانه ها و مدیران اصلاح شود و ماموریت اصلی روابط عمومی که ارایه اطلاعات به مردم است، عملی شود.

معزی، حفظ سرمایه اجتماعی را وظیفه روابط عمومی ها دانست و گفت: عمده ماموریت روابط عمومی های دستگاه های اجرایی خدمت رسانی به مردم است و در این راستا با بهره گیری از تحولات فناورانه در راستای اهداف سازمان باید مردم مخاطب قرار گیرند.

وی با تاکید بر اصلاح نحوه ارتباط با مردم، افزود: در شورای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی این بحث ها صورت گرفته است و اگر تعاریف و زیرساخت های روابط عمومی انجام نشود به اهداف بلند خود دست نمی یابیم.

معزی، تصویب آیین نامه روشنگری در روابط عمومی های دولتی را گوشه ای از اخلاق حرفه ای برشمرد و گفت: بر اساس این آیین نامه رفتار رسانه ای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی از جمله وزارت ارتباطات تدوین شده است.

معزی در پایان ابراز امیدواری کرد که تا سال بعد با اجرای اصول آیین روشنگری اتفاقات بزرگتری در مجموعه وزارت ارتباطات افتاده باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-30 16:39

افزودن دیدگاه جدید