کد مطلب: 

177715
در دیدار واعظی با هولین ژائو در حاشیه اجلاس wsis 2015 مطرح شد:

تقدیر دبیرکل ITU از اقدامات ایران در خطوط یازده‌گانه خط مشی‌های جامعه اطلاعاتی

دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که برای شرکت در اجلاس جهانی wsis 2015 به ژنو سفر کرده بود با هولین ژائو دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات دیدار و گفتگو کرد.
تقدیر دبیرکل ITU از اقدامات ایران در خطوط یازده‌گانه خط مشی‌های جامعه اطلاعاتی

به گزارش سیتنا، در این دیدار وزیر ارتباطات کشورمان ضمن اشاره به اهمیت اجلاس WSIS و لزوم تحکیم جایگاه آن در آینده بر اهمیت نقش دولت‌های مختلف دنیا در مدیریت و حاکمیت اینترنت تاکید کرد.

واعظی با اشاره به علاقه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به گسترش همکاری های ایران و اتحادیه جهانی مخابرات در زمینه  توسعه زیرساخت‌ها، گفت: مهمترین برنامه این وزارت درسال گذشته در ایران توسعه و تکمیل زیرساخت‌های حوزه IT و ICT بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با برشمردن برخی از پروژه های بزرگ و ملی در ایران، گفت: به منظور تسهیل و تسریع ارایه خدمات IT و ICT به مردم کشورمان چندین طرح بزرگ را تعریف کردیم که هم اکنون در حال انجام است.

وی افزود: علاقه مند هستیم  در این زمینه از ظرفیت‌های اتحادیه جهانی مخابرات استفاده کنیم

در ادامه این دیدار هولین ژائو دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات با اشاره به نقش مهم و سازنده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس های تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در برگزاری اجلاس WSIS 2015 گفت: حاکمیت اینترنت در دنیا مهمترین خواسته بسیاری از کشورها و دولتهاست که در اجلاس WSIS 2015 نیز بسیار مطرح شد.

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات با اظهار نگرانی از عدم دسترسی نیمی از جمعیت دنیا به اینترنت، گفت: دولت‌ها و کشورهای مختلف باید تلاش مضاعفی برای امکان دسترسی همه مردم دنیا به این فناوری انجام دهند.

هولین ژائو در پایان با تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در خطوط یازده‌گانه خط مشی های جامعه اطلاعاتی در سال اخیر، گفت: ایران در این زمینه بسیار فعال عمل کرد که جای تقدیر و قدردانی دارد

وی افزود: در آینده ای نزدیک به ایران سفر می کنم تا از نزدیک دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در زمینه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات مشاهده کنم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-30 09:37

افزودن دیدگاه جدید