کد مطلب: 

177419

تسهیل ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری نرم و هویت‌ساز

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، تسهیل ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری نرم و هویت‌ساز را ازجمله برنامه‌های متمرکز سال 94 این حوزه خواند.
تسهیل ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری نرم و هویت‌ساز

به گزارش سیتنا، سید محمدحسن سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، یکی از اقدامات این ستاد در سال 94 را موضوع ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نرم و هویت‌ساز عنوان کرد و گفت: در مقوله ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، عناصری وجود دارد که تطبیق آن‌ها با حوزه فناوری نرم و هویت‌ساز مشکل است.

وی توضیح داد: علی‌رغم این‌که بسیاری از شرکت‌های موردنظر حوزه نرم و هویت‌ساز، دانش‌بنیان هستند و بیشتر تمرکز آن‌ها بر عناصر دانش‌بنیان و نیروی دانش‌بنیان است؛ نمی‌توان به‌راحتی شرکت‌های این حوزه را در قالب و چارچوب فعلی شرکت‌های دانش‌بنیان گنجاند.

سجادی نیری به دلایل مختلفی که ممکن است این شرکت‌ها دانش‌بنیان شناخته نشوند اشاره کرد و گفت: مسائلی ازجمله عدم فعالیت بسیاری از فعالان این حوزه در قالب شرکت و نیز سهم هزینه¬های R&D نسبت به درآمد سالیانه شرکت در این حوزه، مواردی هستند که ارزیابی آن‌ها با دیگر گروه‌ها متفاوت است، تا جایی که شاید به‌سختی بتوان آن‌ها را در چارچوب فعلی مجموعه دانش‌بنیان گنجاند.

وی افزود: با تسریع و تسهیل ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری نرم و هویت‌ساز، سال 94 می‌تواند سال افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه باشد.

فرهنگ‌سازی حوزه نرم و هویت‌ساز رسالت این ستاد است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در راستای فرهنگ‌سازی علمی این ستاد با بیان این‌که ما باید با استفاده از فناوری‌های موجود، فرهنگ و درآمد ایجاد کنیم، ادامه داد: در این امر با دو مسئله مواجه هستیم، یکی فرهنگ استفاده از فناوری و دیگری استفاده از فناوری در راه فرهنگ‌سازی؛ چراکه مسئله فرهنگ سازی در بسیاری از حوزه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سجادی نیری، نقش عمده ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز را استفاده از فناوری درراه شکل‌گیری و ارتقا فرهنگ عنوان کرد.

وی گفت: به‌ عنوان‌ مثال اگر به حوزه کارتون و انیمیشن به‌عنوان حوزه‌ای از صنایع فرهنگی که هم فرهنگ ساز است و هم می‌تواند درآمد ایجاد کند نگاه کنیم، این موضوع یکی از وظایف ما در حمایت از مجموعه‌های فرهنگ‌ساز کشور محسوب می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز با اشاره به این‌که به این صورت با استفاده از این تکنولوژی می توان هم فرهنگ را ارتقا داد و هم با سرمایه فرهنگی درآمد ایجاد کرد، افزود: بنابراین با توجه به ویژگی‌های یادشده، سعی در حمایت ازاین دست اقدامات داریم.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-25 15:46

افزودن دیدگاه جدید