کد مطلب: 

177185

گسترش حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان‌ها

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور طی بازدید از مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و واحدهای فناوری استان بر ضرورت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان از طریق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان تأکید کرد و گفت: حمایت‌های ویژه‌ای از شرکت‌ها برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در نظر گرفته شده، که معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و تسهیلات سربازی در همین راستا بوده است.
گسترش حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان‌ها

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، صبح امروز و با حضور در استان لرستان، از از مراکز علمی- تحقیقاتی و واحدهای فناوری لرستان، دیدن کرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، با اشاره به معافیت‌ها و حمایت‌های ویژه برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان لرستان اظهار کرد: ‌برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها تسهیلات مربوط به سربازی، معافیت گمرکی و مالیاتی و تسهیلات کم‌بهره است.

ستاری با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان استان با حمایت از مراکز فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در لرستان محدود است و امید است با حمایت و همدلی استان‌دار بتوانیم از طریق حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان اقتصاد این استان را گسترش دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، با اشاره به افزایش برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: ‌برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که تسهیلات مربوط به سربازی با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت گمرکی و مالیاتی و تسهیلات کم‌بهره است.

وی با اشاره به فرآیند بسیار پیچیده و طولانی‌مدت تجاری‌سازی اختراعات، به ضرورت حمایت از مخترعان و فناوران برای به ثمر رسیدن دستاوردها از طریق تجاری‌سازی بیان کرد: مهم‌ترین خواسته‌ یک مخترع، تجاری‌سازی دستاوردهای اوست.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که در پرداخت وام هیچ مشکلی وجود ندارد درصورت قابل‌قبول بودن طرح تجاری،‌ تسهیلات پرداخت خواهد شد، افزود: ارتباط بین نخبگان، مدیریت تجاری و بنیاد نخبگان وظایفی وجود دارد اما نخبه، با ارائه تعریفی صحیح، کار اصلی را انجام می‌دهد.

ستاری در ادامه ضمن اشاره به تفاوت نحوه حمایت از برگزیدگان المپیادهای علمی، از ارائه حمایت تحصیلی خارج از کشور به دانشجویان دکترا خبر داد و تصریح کرد: کسانی که با آن‌ها در ارتباط هستیم، استعداد برتر هستند نه نخبه، بنابراین نحوه حمایت از استعدادهای برتر چه در حوزه اختراعات و جشنواره‌ها و چه آن‌هایی که در حوزه آموزش واردشده‌اند متفاوت است که تمام این حمایت‌ها مشخص شده‌اند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، در بخش نخست سفر به استان لرستان، در دانشگاه علوم پزشکی این استان حضور یافت و سپس از پارک علم و فناوری لرستان دیدن کرد. دانشگاه لرستان، مقصد بعدی دیدارهای معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و هیأت همراه بود ستاری هم‌چنین پس از نشست جمع‌بندی با استان‌دار لرستان، با صاحبان صنایع، فعالان شرکت های دانش بنیان و فناور و دانشگاهیان به گفت وگو پرداخت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-19 22:32

افزودن دیدگاه جدید