کد مطلب: 

177178

بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی در INOTEX 2015 شرکت می‌کنند

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX 2015)، با حضور بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی و بیش از 13 کشور برگزار می شود.
بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی در INOTEX 2015 شرکت می‌کنند

به گزارش سیتنا، دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX 2015) با حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، سازمان‌ها و مراکز علمی و پژوهشی داخلی و خارجی از 19 تا 22 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی، آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را درحوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های هوشمند، زیست‌فناوری، نانو فناوری، انرژی‌های نو، هوافضا و تجهیزات پزشکی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند داد.

تاکنون حضور شرکت‌هایی از کشورهای روسیه، هند، کره‌جنوبی، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، یونان، رومانی، آذربایجان، پاکستان و چین در این دوره از نمایشگاه نهایی شده است.

نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX) بارویکرد بسترسازی برای تعریف همکاری‌های فناورانه بین‌المللی و تسهیل تبادل توانمندی‌های فناورانه کشورهای مختلف دنیا (انتقال فناوری‌های بروز دنیا) از سوی پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز همکاری‌های فناوری ونوآوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

بسترسازی برای تبادلات فناوری میان شرکت‌های فناور ایرانی و خارجی، تبدیل شدن به بزرگ‌ترین رویداد تبادل فناوری منطقه، توسعه فناوری با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی، شکل‌گیری تجارت و تعاملات اقتصادی حول محور فناوری، تبادل تجارب شرکت‌های موفق در تجاری‌سازی و توسعه فناوری، تقویت مناسبات بین‌المللی افزایش ظرفیت سیاسی با استفاده از فناوری و کمک به شکل‌گیری و گسترش اتحاد منطقه‌ای با استفاده از ظرفیت فناوری برخی از اهداف کلان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری است.

در نمایشگاه سال گذشته 18 تفاهم‌نامه تبادل فناوری بین شرکت‌های ایرانی و کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه به ارزش تقریبی 6 میلیون دلار منعقد شد و بر اساس قراردادهای انتقال فناوری نهایی شده 6 شرکت نیز از تسهیلات قرض‌الحسنه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به این موضوع اختصاص‌یافته بود بهره‌مند شدند.

شایان‌ذکر است این نمایشگاه در سال‌های 2012 و 2013 در سالن حجاب تهران برگزار گردید که با توجه به استقبال شرکت‌های فناور، INOTEX در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفت و در سال 2014 با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

علاقه‌مندان می‌تواند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www.inotex.com مراجعه کنند.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-19 14:50

افزودن دیدگاه جدید