کد مطلب: 

177160
واعظی در واکنش به درخواست افزایش تعرفه‌های مخابراتی:

نمی‌شود برای هر ضرری دست در جیب مردم کرد/ بحث‌های مجمع مخابرات بدون نظر نماینده دولت بود

وزیر ارتباطات به برگزاری مجمع سالانه مخابرات و تغییر مدیرعامل واکنش نشان داد و درباره نرخ تعرفه ها و جداسازی کابل مسی از این شرکت بورسی توضیحاتی ارایه کرد.
نمی‌شود برای هر ضرری دست در جیب مردم کرد/ بحث‌های مجمع مخابرات بدون نظر نماینده دولت بود

به گزارش سیتنا، محمود واعظی درباره عدم حضور نمایندگان دولت و سهام عدالت در مجمع هفته گذشته مخابرات، گفت: بحث‌های مطرح شده در مجمع بدون نظر نماینده دولت بود. چون بدون نظر نمایندگان دولت تصمیم‌گیری کردند، ما هم در مجمع حاضر نشدیم.

وی با رد اینکه دستور جلسه به امضای نماینده سهام عدالت رسیده، تاکید کرد: هیچ کدام از نمایندگان دولت در مجمع حضور نداشتند.

واعظی در رابطه با تغییر مدیرعامل و شائبه سیاسی بودن این تغییر، گفت: رفتارهای سیاسی و جناحی ربطی به فعالیت‌های ما ندارد. این درحالی است که اگر مخابرات برنامه توسعه‌ای داشته باشد درخواست این شرکت برای افزایش نرخ‌ها در دولت دفاع می‌کنیم.

این وزیر در پاسخ به این سوال که آیا درخواست افزایش تعرفه مخابرات برای تلفن ثابت زیاده‌خواهی نیست؟ گفت: بستگی دارد که مخابرات چه هدفی را دنبال کند. اگر هدف این شرکت خدمت‌رسانی به مردم باشد در کمیسیون رگولاتوری بررسی می‌کنیم. اما سال گذشته بحث کردیم تا مخابرات بسته‌ای بیاورد و بر مبنای آن تصمیم‌گیری کنیم.

واعظی افزود: این شرکت برای توسعه باید برنامه داشته باشد. در غیر این صورت شرکت‌های دیگر جایگزین آن می‌شوند.

وی در پاسخ در رابطه جداسازی کابل مسی از مخابرات هم توضیح داد: قرار بود با واگذاری مخابرات انحصار از آن برداشته شود نه اینکه انحصاری دیگر شکل گیرد. سیم‌های مسی و داکت‌ها در واگذاری مخابرات به اشتباه واگذار شده در حالی که تمامی شرکت‌های فعال در زمینه ICT باید به یک اندازه از این امکانات استفاده کنند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که در صورت حمایت مجلس، کابل‌های مسی از مخابرات گرفته می شود؟ گفت: دنبال دولتی کردن مخابرات نیستیم. کابل‌های مسی زیر زمین است و باید در اختیار همه فعالان باشد تا مجبور به کندن زمین نباشند؛ در حالیکه سوئیچ‌های مخابرات واگذار شده اما باید کنسرسیومی هم ایجاد شود تا کابل‌های مسی را در اختیار شرکت‌های این حوزه قرار دهد.

واعظی در برابر این نکته که مخابرات اجرای همکدسازی و هزینه‌های تحمیل شده را مانع توسعه بیشتر می‌داند و از طرفی شما می‌گویید تا توسعه ندهد نمی‌تواند افزایش تعرفه دهد؟ گفت: شرکت پست در گذشته ضررده بود اما با کم کردن مدیران و نیروها توانست سال گذشته به سوددهی برسد.

وی افزود: نمی‌شود برای هر ضرری دست در جیب مردم کنیم. ضمن اینکه مخابرات با اجرای همکدسازی تلفن‌های ثابت آبونمان را از 30 تومان به 900 تومان رسانید تا جبرانی برای هزینه‌های آن باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-18 17:09

افزودن دیدگاه جدید