کد مطلب: 

177157
ستاری در نشست خبری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی زیست‌فناوری:

حوزه زیست‌فناوری قابلیت بالایی در ایجاد ارزش‌افزوده بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان دارد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست خبری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی زیست‌فناوری، با بیان این‌که حوزه زیست‌فناوری می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا در بستر اقتصاد دانش‌بنیان را به دنبال داشته باشد، بازار این حوزه را از ظرفیت‌های بزرگ برای ایجاد اشتغال و تجاری‌سازی دانست.
حوزه زیست‌فناوری قابلیت بالایی در ایجاد ارزش‌افزوده بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان دارد

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در نشست خبری سومین جشنواره زیست‌فناوری، این حوزه راهبردی را حوزه آینده‌ساز کشور برشمرد و افزود: حوزه زیست‌فناوری دارای ظرفیت بسیار بزرگی در ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال‌ است و بزرگ‌ترین شرکت‌های دانش‌بنیان با بالاترین میزان ارزش افزوده در این حوزه شکل گرفته‌اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، زیست‌فناوری را جزو چهار فناوری مهم راهبردی، در موفقیت و پیشرفت کشور برشمرد و گفت: این شاخه علمی در کنار سه فناوری نانو، فناوری‌اطلاعات و شناختی، جزو فناوری‌های اثرگذار و راهبردی به شمار می‌رود و موفقیت کشور زمانی محقق خواهد شد که زیست‌فناوری در کنار دیگر علوم و فناوری‌ها، به‌طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

ستاری با اشاره به فعالیت بیش از 180 شرکت دانش‌بنیان در حوزه زیست فناوری، ابراز کرد: از این میان 40 شرکت جزو شرکت‌های بزرگ هستند و با حمایت‌ از فعالان این حوزه، امسال تعداد بیش‌تری از شرکت‌های بزرگ زیست‌فناوری به جمع دانش‌بنیان‌ها افزوده خواهد شد.

وی با تاکید بر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان زیست‌فناوری با توانمندی صادرات بین المللی محصولات خود گفت: این شرکت‌ها ضمن توانایی عرضه محصول در سطح جهانی و رقابت‌ با برندهای جهانی، در تأمین نیازهای زیست‌فناوری منطقه‌ای نیز توانمند هستند.

نایب رئیس هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، ابعاد حوزه زیست‌فناوری را دارای پیچیدگی و گسترده دانست و بیان کرد: حوزه زیست‌فناوری با توجه به ابعاد مختلف و قدمت شکل‌گیری آن در کشور، دارای پیچیدگی‌های خاص خود است و اگر مانند حوزه نانوفناوری، محوریت‌بخشی از ابتدا بر مبنای اصول استاندارد تحت یک مرجع صورت می گرفت، سرعت بیش‌تر پیشرفت‌های علمی و فناوری این حوزه را به دنبال می داشت که با اقدامات صورت گرفته توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، روند رو به پیشرفت این حوزه فناوری ادامه خواهد یافت. به‌طور مثال بحث پنبه تراریخته و تولید آن دارای مخالفین و موافقینی است که نظرات پیرامون آن می‌باید تحت هدایت یک مرجع در حوزه زیست فناوری سامان‌دهی شود. امیدواریم با مدیریت و راهبری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی این سامان‌دهی در همه حوزه‌های زیست‌فناوری محقق شود.

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی زیست‌فناوری از 31 اردی‌بهشت تا 2 خردادماه سال‌جاری به همت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-18 16:20

افزودن دیدگاه جدید