کد مطلب: 

177112
مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا:

احتمال کلاهبرداری از تجمیع چندین حساب در یک کارت بانکی

اتصال تمامی حساب های بانکی به یکدیگر قابلیتی است که برخی از بانکها به مشتریان خود ارائه میدهند به این صورت که کاربر می تواند تمام حساب های خود در یک بانک را با هم تجمیع کرده و با استفاده از یک کارت بانکی عملیات بانکی خود را به سادگی و از طریق تمامی حساب ها انجام دهد.
احتمال کلاهبرداری از تجمیع چندین حساب در یک کارت بانکی

به گزارش سیتنا، سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به متصل کردن چند حساب بانکی جهت سهولت در انجام امورات بانکی، گفت: این قابلیت دارای مزایای همچون برداشت وجه از تمامی حساب ها توسط یک کارت بانکی، به خاطر سپردن تنها یک حساب بانکی و رمز های ورود آن و.... می باشد.

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش تجمیع کردن چندین حساب در یک کارت بانکی را به قرار دادن چندین تخم مرغ در یک سبد تشبیه کرد و گفت: با کوچکترین آسیب به سبد، تخم مرغ ها همگی آسیب می بینند.

وی افزود: وصل کردن حساب های بانکی باعث می شود اگر فردی به اطلاعات کارت بانکی ما دسترسی پیدا کند به راحتی می تواند از تمامی حساب های ما برداشت غیر مجاز (خرید اینترنتی، تهیه کارت بانکی جعلی و برداشت از حساب، انتقال وجه و...) انجام دهد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری ادامه داد: در صورتی که هر حساب به طور مجزا باشد و هر حساب دارای رمز و کارت بانکی جدا باشد امکان برداشت از بقیه حساب ها وجود نخواهد داشت.

وی استفاده از یک عابر بانک را ضروری دانست و گفت: هموطنان عزیز جهت انجام فعالیت های بانکی خود از یک کارت بانکی استفاده کنند و دقت داشته باشند که موجودی زیادی در آن وجود نداشته باشد.

سرهنگ آذردرخش در انتها گفت: همواره باید از تراکنش های بانکی خود اطلاع داشته باشیم و آخرین رسید دریافتی از دستگاه را نزد خود نگه داریم. نکته مهم دیگری که باید در اینجا مطرح شود این است که رمز های ورودی خود را به صورت مرتب و دوره ای تغییر دهیم.

سرهنگ آذردرخش در انتها از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-17 01:39

افزودن دیدگاه جدید