کد مطلب: 

177107

تبعات جبران ناپذیر نگهداری تصاویر خصوصی در موبایل

رییس پلیس فتا استان البرز با هشدار به دارندگان تلفن همراه از آنها خواست تا از نگهداری عکس ها و فیلم های خصوصی خود در این وسیله ارتباطی خودداری کنند.
تبعات جبران ناپذیر نگهداری تصاویر خصوصی در موبایل

به گزارش سیتنا، سرهنگ «یزدان نیکنام» در تشریح این خبر گفت ، در تعدادی از پرونده ها یی که از مراجع قضایی به این پلیس واصل می گردد شاهد انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت اشخاص به ویژه بانوان هستیم.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: گوشی های موبایل ابزار مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی مانند عکس و فیلم های شخصی نیست چرا که احتمال سرقت، مفقودی و هک گوشی های موبایل می تواند تبعات جبران ناپذیری مانند اخاذی های مالی و مسائل اخلاقی به همراه داشته باشد.

وی افزود: راه دیگری که احتمال سرقت تصاویر و فیلم های خصوصی را قوت می بخشد نگهداری همین اطلاعات در رایانه های شخصی و خانگی است که موجب سرقت اطلاعات توسط بد افزارهای جاسوسی و افراد کلاهبردار سایبری خواهد شد بنابراین با تهیه یک هارد اکسترنال تمامی اطلاعاتتان را در آن نگهداری نمایید، تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

سرهنگ نیکنام از شهروندان خواست: تصاویرخصوصی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزیکان و اقوام خود قرار نداده و مراقب باشند تا فیلم برداری و عکس برداری از مجالس خصوصی مانند جشن عروسی، تولد و ... آنها توسط افراد درجه یک و مطمئن خانواده انجام شود.

در سال 93 بیش از 100 کارگاه آموزشی توسط کارشناسان پلیس فتا به منظور پیشگیری از تهدیدات و آسیبهای فضای مجازی در مدارس، دانشگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی برگزار شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-17 00:54

افزودن دیدگاه جدید