کد مطلب: 

176979

دکتر ستاری: استخدام دولتی راه‌حل مشکل اشتغال نیست

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با تاکید بر این‌که، ثروت‌افزایی در فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان، به معنای در اختیار داشتن دانش فناوری است، راه حل مشکل اشتغال جوانان را، نه استخدام دولتی، که فعالیت و تکثر شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.
دکتر ستاری: استخدام دولتی راه‌حل مشکل اشتغال نیست

به گزارش سیتنا، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، امروز 23 اردیبهشت ماه، در جریان بازدید از دستاوردهای جدید دارویی و تجهیزات پزشکی «شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران» (سها)، بازار شرکت‌های دارویی و پزشکی را مطلبوب خواند و گفت: تقویت بخش خصوصی، ظرفیت بزرگ بازار هلال‌احمر را می‌تواند در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد تا به‌واسطه این مهم، شرکت‌های یادشده، مسیر بین‌المللی شدن را هموارتر از گذشته طی کنند.

وی با بیان این‌که در فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان، ثروت‌مندی به معنای در اختیار داشتن دانش فناوری است، راه حل مشکل اشتغال جوانان را شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: باید بپذیریم که راه حل اشتغال، استخدام دولتی نیست و فارغ‌التحصیلان کشور، تنها در صورت فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند موفق باشند.

رییس بنیاد ملی نخبگان در پایان، با اشاره به آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت و تقویت مدل‌های جدید همکاری بخش خصوصی و محققان، گفت: به طور کامل آمادگی همکاری و حمایت از ظرفیت بزرگ هلال‌احمر در راستای ایجاد اشتغال دانش‌بنیان بر مبنای مدل‌های نوین را داریم.
در ادامه، محسن ضیایی، رییس جمعیت هلال‌احمر نیز از همکاری هلال‌احمر با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم در این راستا، موفق به برداشتن گام‌های موثر و آینده‌سازی شویم.

براساس این گزارش، در بازدید معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از شرکت داروسازی سها‌، از سه دستاورد تولیدشده این شرکت در حوزه کمک به بیماران کلیوی رونمایی شد. با تولید سه فرآورده دارویی «هسته پِلت»، «قرص سِولامر» و «پِلِت اُورلیتات» امید می‌رود تولید تجاری این سه محصول بتواند گام موثری در درمان بیماران حاد کلیوی برداشته و به پیشرفت اقتصاد علمی صنعت دارویی کشور کمک کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-12 16:55

افزودن دیدگاه جدید