کد مطلب: 

176823

احمد معتمدی به انفصال از خدمت و جریمه نقدی محکوم شد/ معتمدی: پیگیری پرونده‌ای پس از 18 سال، بیشتر جنبه سیاسی دارد

در حالی که برخی رسانه‌ها خبر دادند که از سوی دیوان محاسبات کل کشور، دکتر سید احمد معتمدی به انفصال از خدمت و جریمه نقدی محکوم شده است، او می‌گوید که هنوز هیچ حکمی به بنده ابلاغ نشده است.
احمد معتمدی به انفصال از خدمت و جریمه نقدی محکوم شد/ معتمدی: پیگیری پرونده‌ای پس از 18 سال، بیشتر جنبه سیاسی دارد

به گزارش سیتنا،  سید احمد معتمدی، رئیس فعلی دانشگاه امیرکبیر و عضو بلند پایه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حکم دیوان محاسبات کشور و به دلیل تخلفات مالی در زمان ریاست بر سازمان پژوهش های علمی و صنعتی به انفصال از خدمت محکوم شد.

سایت فرهنگ نیوز در خصوص این محکومیت نوشت: سید احمد معتمدی در سال 1376 به عنوان رئیس وقت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی با سهمیه ارزی وزارت علوم و ریالی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، 500 هزار کیلوگرم (25 تریلی) مواد شیمیایی اکسید تیتان و مونوپنتاتریول (مواد کاربردی در رنگ سازی) را با ادعای استفاده برای طرح های تائیدی سازمان مزبور وارد کشور نمود. وی بر خلاف این ادعا مواد وارداتی را در بازار آزاد به فروش رساند، اما بر اساس نظریه رسمی اداره حقوقی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، هیچ مدرکی دال بر ورود این کالا به انبار سازمان و یا فروش و گشایش اعتبار وجود ندارد.

در رابطه با این تخلف مالی، پرونده ای تشکیل شد که منجر به محکومیت معتمدی و شریک جرم وی (معاون وقت اداری مالی سازمان) شد که این دو نفر پس از کش و قوس های فراوان، سال گذشته به حکم صادره اعتراض نمودند، اما دادگاه تجدیدنظر در نهایت حکم هیات دوم مستشاری دیوان را عینا تایید نمود.

بر اساس این حکم که در تاریخ 18 فروردین 1394 صادر شده است، سید احمد معتمدی به انفصال موقت از خدمت و جریمه نقدی 710 هزار دلار آمریکا (با معادل ریالی به نرخ رسمی روز) محکوم شد.

در همین حال؛ معتمدی عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره خبر منتشر شده یکی از خبرگزاری ها درباره انفصال از خدمات دولتی اش گفت: سه سال پیش حکم اولیه ای مبنی بر انفصال بنده از خدمت صادر شد که در آن زمان با توجه به اعتراض به حکم، دادگاه ثانویه به نفع بنده رای داد و یکسال انفصال از خدمات دولت رد شد.

وی توضیح داد: پرونده ای نیز مرتبط با 18 سال پیش و زمانی که ریاست سازمان پژوهش های صنعتی ایران را عهده دار بودم از سوی دیوان محاسبات در حال پیگیری است.

معتمدی گفت: دیوان محاسبات در مکاتبه ای خواستار دریافت اسناد یک پروژه در سازمان پژوهش های صنعتی ایران شده است که در آن زمان بنده ریاست این سازمان را عهده دار بودم اما مسئولیتی در این پروژه نداشتم.

وی با بیان اینکه سازمان پژوهش ها در پاسخ به مکاتبه دیوان محاسبات می گوید که بعد از 18 سال پرونده این پروژه در دست نیست، افزود: در این پرونده تنها بنده مطرح نیستم و برای چند نفر دیگر نیز حکمی صادر شد اما از آنجایی که تصور می کردیم بحث کم اهمیت است آن را دنبال نکردیم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد که بعد از یک سال دو هفته پیش پرونده مورد نظر دیوان محاسبات پیدا شد که همه چیز در آن روشن است و در جریان بررسی قرار دارد.

معتمدی افزود: در این پرونده مشخص است که مواد شیمیایی از چه طریقی خریداری شده، پول پرداخت شده و حساب های دولتی که پول به آن پرداخت شده نیز مشخص است.

وی اضافه کرد: درخواست اعاده دادرسی داده ایم که این موضوع نیز در دست بررسی است و این گونه مسائل نیز در دیوان محاسبات زیاد است.

رییس دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: جای این سوال باقی است که چرا بعد از 18 سال باید پرونده ای را بررسی کنند.

معتمدی افزود: تصور می کنم که پیگیری این گونه مسائل بیشتر جنبه سیاسی داشته و تبعات فعالیت هایی است که در دانشگاه شروع کرده ام.

وی انتشار این گونه اخبار را بی تقوایی توصیف کرد و گفت: منتظر ترکش های فعالیت های جدیدم در دانشگاه بودم، البته دوستان دیوان محاسبات طبق قانون فعالیت های خود را جلو می برند و تاکید دارم که حکم اولیه صادر شده نیز کمتر از یک سال است.

گفتنی است؛ دکتر معتمدی در حال حاضر علاوه بر ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به عنوان مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور علمی و پژوهشی و عضو شورای راهبری این وزارت، همچنین در جایگاه عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-07 17:47

دیدگاه‌ها

تصویر حسینی
به آقای دکتر فرجی دانا وزیر برکنار شده و دکتر واعظی وزیر برقرار شده برای به کار گیری ایشان با سوابق قبلی و لواحق سیاسی شان در امیرکبیر تیریک باید گفت!!!
ارسال شده توسط حسینی در 19 ارديبهشت 94 - 09:05

افزودن دیدگاه جدید